تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

رسانه ها باید واقع بینی را مدنظر قرار دهند

  • کد خبر : 16012
  • 20 مرداد 1399 - 8:38
رسانه ها باید واقع بینی را مدنظر قرار دهند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها در حکم حواس پنجگانه بشری هستند اما همان خطراتی که چشم و بینایی بشر را تهدید می کند رسانه را هم تهدید می کند و رسانه ها باید بجای دوبینی و دوربینی و نزدیک‌بینی واقع بینی را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری در جلسه تجلیل از زحمات خبرنگاران سلماس،  با تبریک روز خبرنگار و اعیاد دهه امامت و ولایت بیان کرد:  همه مردم با هر طیف و فکری در خدمت رسانی فرقی برای مسئولین ندارند و وظیفه داریم با همه توان برای رفع مشکلات مردم عزیزمان تلاش کنیم.

وی افزود: در بحث غدیر از اعصار گذشته تاکنون رسانه ها به نحو احسن پیام و فلسفه این واقعه عظیم را تبیین نکرده اند و همین موضوع باعث بروز جناح بندی و دسته بندی ها بین مسلمانان شده است؛ درحالیکه اگر ماهیت و پیام اصلی غدیر در بین مسلمانان درست تبیین می شد شاهد این اختلافات نبودیم.

حجت الاسلام خدایاری تصریح کرد: رسانه ها در حکم حواس پنجگانه بشری هستند اما همان خطراتی که چشم و بینایی بشر را تهدید می کند رسانه را هم تهدید می کند و رسانه ها باید بجای دوبینی و دوربینی و نزدیک‌بینی واقع بینی را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: رسانه ها و خبرنگاران باید مراقب مطالبی که می شنوند باشند و مشکلات را خودشان لمس کنند تا بتوانند بصورت کارآمد آنها را مطرح و اصلاح کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ادبیات رسانه امروز چندین مولفه دارد که یکی از آنها مهارت نوشتن و معماری کلمات در خبرنگاری است و از طرف دیگر یک خبرنگار باید از سواد بالای مکالمه و سخنوری برخوردار باشد.

حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: قوه شنوایی هم نقش مهمی در خبرنگاری دارد چراکه قسمت مهمی از فهم از راه شنیدن در انسان به وقوع می پیوندد و کسی که در راه خبرنگاری گام برمیدارد باید بین شنیده هایش تمایز قائل شود و به دقت انها را تجزیه تحلیل کند.

وی با تاکید بر اینکه دید درست و نگارش واقع بینانه خبر لازمه یک اطلاع رسانی صحیح است ، تصریح کرد: خبرنگاران نباید خبرنگار یک دستگاه و تشکیلات خاص باشند بلکه باید نماینده افکار عمومی و جریان کل جامعه باشند و پیش از اقشار دیگر جامعه خودشان عملکردشان را نقد و بررسی کنند و با تقویت نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف زمینه پویایی رسانه ها و جو اطلاع رسانی شهر را رقم زنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: اخیرا برخی برخوردها با خبرنگاران در سلماس صورت گرفته که می توانست بهتر و با رعایت موازین و اخلاق حرفه ای رسانه ای این برخورد صورت بگیرد و از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشدارهای لازم داده شود و امور به انجام رسد.

حجت الاسلام خدایاری گفت: امیدواریم خبرنگاران بتوانند در مسیر پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر جامعه و بیان حقایق آن گام بردارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.