تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

رشد۴۷ درصدی حجم سرمایه گذاری در بخش معدن آذربایجان غربی

  • کد خبر : 15506
  • 18 تیر 1399 - 9:41
رشد۴۷ درصدی حجم سرمایه گذاری در بخش معدن آذربایجان غربی
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته حجم سرمایه گذاری در بخش معدن استان ۴۷ درصد رشد داشته است.

غلامرضا بابایی با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی حجم سرمایه گذاری در بخش معادن استان ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد داشته است،بیان کرد: حجم سرمایه گذاری در بخش معادن استان در بخش های سنگ های معدنی، تزیینی ،مصالح کوهی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۷۰معدن در استان فعالیت می کردندکه ۳۹ واحد در بخش سنگبری سنگ های تزیینی بود،افزود: با پیگیری های انجام شده در سال جاری تعداد معادن دارای پروانه بهره برداری استان به ۴۸۵ معدن رسیده است.

بابایی درخصوص اشتغالزایی در بخش معادن استان اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۵۰۷۹ نفر در بخش معادن استان مشغول به فعالیت شده اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عمده مشکل بخش معدن مسئله خام فروشی و کمبود واحدهای سنگبری بزرگ مقیاس استانی است، خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید برای حمایت از واحدهای معدنی و جلوگیری از خام فروشی، سازمان، طبق ماده۹۰ برای تشویق و ترغیب بهره برداران برای احداث واحدهای سنگبری و فرآوری ، پیگیری برای احداث ۲ واحد سنگبری بزرگ مقیاس و اعطای تسهیلات بانکی برای توسعه واحد ها  ونوسازی ماشین آلات را در دستور کار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.