تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

رشد ۱۳ درصدی تصادفات در جاده‌های آذربایجان غربی

  • کد خبر : 13220
  • 17 بهمن 1398 - 6:01
رشد ۱۳ درصدی تصادفات در جاده‌های آذربایجان غربی
رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی گفت: در ده ماه نخست سالجاری بیش از ۱۷ هزار مورد تصادف در جاده‌های استان اتفاق افتاده است.

کمال حسین زاده بیان کرد: در ده ماه نخست سالجاری بیش از ۱۷ هزار مورد تصادف در جاده‌های استان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش دارد.

 

وی  افزود: در تصادفات فوتی ۱۷ درصد و در تصادفات جرحی ۷ درصد افزایش دارد. همچنین از کل تصادفات رخ داده در ده ماه نخست سالجاری ۱۷ درصد مربوط به تصادفات موتورسیکلت می‌باشد.

 

رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین تصادفات فوتی به ترتیب در حوزه میاندوآب با ۲۰ درصد، پلیس راه ماکو ۱۲ درصد و پلیس راه ارومیه به خوی با ۱۱ درصد رخ داده است، تصریح کرد : بیشتر تصادفات در روز‌های پایانی هفته پنج شنبه و جمعه و روز شنبه اتفاق افتاده است.

 

حسین زاده با اظهار اینکه نبود خط کشی در کنار جاده‌ها و عدم اصلاح و شیب ارضی جاده‌ها بویژه در قوص پیچ‌ها از عمده دلایل واژگونی و خروج از جاده‌ها می‌باشد، اظهار کرد: ۵۶ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، ۱۵ درصد در جاده‌های فرعی، ۱۳درصد در راه‌های روستایی و ۱۴ درصد در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات در دو محور ارومیه به سلماس و ارومیه به مهاباد بیان کرد: با توجه به اینکه دو محور ارومیه به سلماس با ۱۲ درصد و ارومیه به مهاباد با ۸ درصد بیشترین تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده اند،  به همین دلیل از ۲۵ ماه آینده همزمان با آغاز طرح نوروزی طرح کاهش تصادفات بصورت پایلوت در این دو محور اجرا می‌شود.

 

رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی گفت: در قالب اجرای طرح مذکور در محور‌ها هر بیست کیلومتر را بعنوان نقاط پرتصادف مشخص نموده و در هر نقطه سه تیم شامل اورژانس، پلیس راه و هلال احمر مستقر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.