تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

رشد ۹۳ درصدی نسل ۴G در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 12322
  • 29 آذر 1398 - 7:50
رشد ۹۳ درصدی نسل ۴G در آذربایجان غربی
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: رشد 93 درصدی نسل 4G و 39درصدی نسل 3G در اینترنت تلفن همراه در استان حاکی از توسعه چشم گیر و تحقق اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه است

قاسم جلیلی نژاد در دهمین شورای مدیران حوزه فاوا که در شهرستان خوی برگزار شد بیان کرد: برای توسعه شبکه ارتباطی و تامین دیتای نقاط محروم ۳۲۰کیلومتر توسعه فیبر نوری روستایی در استان به پیمانکاری شرکت مخابرات و با اعتبار طرح USO برای وصل روستاها به شبکه ملی اطلاعات انجام می شود

 

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های چهار خدمت مالی،کشاورزی،آموزش و سلامت جزو تکالیف وزارت ارتباطات است، خاطر نشان کرد: در این راستا تامین زیرساخت های اینترنت پرسرعت خانه های بهداشت و مدارس برای هوشمند سازی در اولویت کاری اداره کل قرار دارد.

 

مدیر کل ارتباطات اضافه کرد: زیرساخت های اینترنت پرسرعت در ۸۷ روستای شهرستان خوی در فاز اول اجرا شده و قابل بهره برداری است و ۹۲ روستای دیگر در فاز دوم قرار دارد که بیش از ۹۰ درصد پروژه عملیاتی شده و درصورت تامین تجهیزات تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

جلیلی نژاد خاطر نشان کرد: رشد ۹۳ درصدی نسل ۴G و ۳۹درصدی نسل ۳G در اینترنت تلفن همراه و ۶برابر شدن پهنای باند بهره برداری شده در استان حاکی از توسعه چشم گیر در این حوزه و تحقق اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه است.

 

وی با اشاره به برگردان شدن شبکه GSM روستایی تصریح کرد:این اقدام در جهت توسعه شبکه تلفن همراه بسیار موثر است و با ارتقاء آن به سطح ۳G و۴G  موجب دسترسی روستائیان به اینترنت پرسرعت همراه را فراهم می کند.

 

مدیر کل ارتباطات به حمایت های وزارت ارتباطات از فعالین این حوزه با ارائه تسهیلات در قالب طرح های ایران نوآفرین و ایران کارفا اشاره کرد و افزود:بهترین و زود بازده ترین بخش که با هزینه کم در کوتاه مدت به سود قابل توجهی می رسد بخش فناوری اطلاعات است و وظیفه ما مسوولین شناسایی و حمایت از آنهاست.

 

جلیلی نژاد  به برگزاری همایش خلق ثروت در حوزه بانوان در استان اشاره کرد و گفت:دراین همایش به دنبال ایجاد بستر مناسب برای خلق ثروت برای بانوان در بخش فناوری اطلاعات هستیم و آماده حمایت از  افراد مستعد و کاردان در این حوزه هستیم.

 

وی برگزاری انتخابات سالم و آسان را مرهون وجود شبکه پایدار دانست و از مدیران این حوزه برای برگزاری مطلوب انتخابات پیش رو خواست برای ایجاد شبکه پایدار و رفع کمبودهای موجود در برخی از روستاها اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.