تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

روزانه بیش از یک تن زباله کرونایی در ارومیه جمع‌آوری و دفع می‌شود

  • کد خبر : 16273
  • 06 شهریور 1399 - 10:48
روزانه بیش از یک تن زباله کرونایی در ارومیه جمع‌آوری و دفع می‌شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه یک هزار و ۵۰ کیلوگرم زباله کرونایی در ارومیه تولید و براساس پروتکل‌های بهداشتی جمع‌آوری و دفع می‌شود.

احد یوسفی اظهار داشت: روزانه یک هزار و ۵۰ کیلوگرم زباله کرونایی تولید می‌شود. تمامی زباله‌های کرونایی، شبه‌کرونایی و بیمارستانی نیز پس از جمع‌آوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی “اتوکلاو” شده و در محل ویژه دفن می‌شود.

وی افزود: زباله‌های جمع‌آوری‌شده پس از حمل توسط ماشین مکانیزه به محل مخصوص پسماندهای کرونایی منتقل و توسط افرادی که مسئول جمع‌آوری با لباس ویژه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی خاک‌دهی و آهک پاشی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد: نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از انتشار بیماری و این ویروس بسیار حائز اهمیت است.

یوسفی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت اصول مراقبت‌های فردی و جلوگیری از تماس با افراد مشکوک گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و بهداشت فردی و قرار دادن پسماندهای احتمالا آلوده نظیر ماسک، دستکش، دستمال و سایر زباله‌های آلوده در کیسه‌های جداگانه می‌توانند به حفظ سلامت کارگران بخش پسماند و پاکبان شهر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت جمع آوری زباله‌های خشک سطح شهر به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد:  ۳ غرفه تحویل پسماند خشک در سطح  ارومیه فعال است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه ماهانه ۲۰ تن پسماند خشک در مجموع در ارومیه جمع آوری می شود، خاطرنشان کرد: از سال جاری سازمان مدیریت پسماند طرحی با عنوان طرح “تام” را در سازمان ها و ادارات اجرایی می کند تا زباله‌های خشک به ویژه کاغذ را در محل های تعیین شده که سازمان پسماند مشخص کرده قرار دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.