تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

روزانه ۵۰۰ تن زباله در ارومیه جمع آوری می شود

  • کد خبر : 15073
  • 20 خرداد 1399 - 12:54
روزانه ۵۰۰ تن زباله در ارومیه جمع آوری می شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: سرانه تولید زباله به ازای هر شهروند ارومیه ای ۷۳۰ گرم است.

احد یوسفی بیان کرد: سرانه تولید زباله  روزانه به  ازای هر شهروند ارومیه ای ۷۳۰ گرم است که در مجموع روزانه ۵۰۰ تن زباله به سایت دفن زباله منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت جمع آوری زباله های خشک سطح شهر به بخش خصوصی واگزار شده است، تصریح کرد:  ۳ غرفه تحویل پسماند خشک در سطح  ارومیه فعال است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه ماهانه ۲۰ تن پسماند خشک در مجموع در ارومیه جمع آوری می شود، خاطرنشان کرد: از سال جاری سازمان مدیریت پسماند طرحی تحت عنوان طرح تام را در سازمان ها و ادارات اجرایی می کند تا زباله های خشک به ویژه کاغذ را در محل های تعیین شده که سازمان پسماند مشخص کرده قرار دهند.

یوسفی اظهار کرد: بهره‌برداری از کارخانه کمپوست؛ تجهیز و مدرن‌کردن ماشین آلات سازمان در زمینه جمع‌آوری، حمل و دفن؛ برنامه‌ریزی برای تفکیک صحیح پسماند در ارومیه و بهره‌مندی از توان نخبگان بومی در زمینه‌های مختلف مدیریت پسماند از جمله برنامه‌های سازمان برای سال جاری است.

وی با تاکید به اینکه وظیفه پاکسازی حاشیه دریاچه ارومیه برعهده سازمان نیست ، یاد آورشد: با وجود این سازمان به صورت نمادین اقدام به جمع آوری زباله های حاشیه دریاچه ارومیه توسط پاکبانان می کند و خودرو هایی نیز برای برداشت زباله در حاشیه دریاچه مستقرر می شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.