تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

رونق اقتصادی در بخش کشاورزی با تمرکز بر تولید صادرات محور امکان پذیر است

  • کد خبر : 16218
  • 02 شهریور 1399 - 11:27
رونق اقتصادی در بخش کشاورزی با تمرکز بر تولید صادرات محور امکان پذیر است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی‌گفت: رونق اقتصادی در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی با تمرکز بر تولید صادرات محور امکان پذیر است .

وحید جلال‌زاده در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی ارومیه اظهار داشت: ارومیه در استان و سطح کشور به عنوان قطب و شهر کشاورزی شناخته شده است و نقش کشاورزی در حوزه اقتصادی این شهرستان مهم و زندگی تک تک مردم منطقه وابسته به این بخش است.

وی اضافه کرد: توجه به الگوی کشت و داشتن برنامه کشت مدون محصولات از الزامات بخش کشاورزی و در راستای حمایت از فعالین این حوزه است.

نماینده مرد ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برنامه الگوی کشت باید متناسب با نیاز بازار، قابلیت صادرات و قابلیت کشت با توجه به نیاز آبی و بحث خشکسالی تدوین شود.

جلال‌زاده در ادامه دربحث نگهداری و جمع آوری محصولاتی نظیر هلو، آلو، شلیل و انگور  بر توسعه زنجیره سرد در استان تاکید کرد و گفت: به دلیل فساد پذیری بالای این محصولات و جلوگیری از هدر رفت آن، بایستی برای خرید کانتینرهای یخچال دار برای حمل محصولات، تسهیلات با نرخ سود کم در اختیار صادر کنندگان قرار گیرد تا کشاورزان نیز متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: اقتصادی بودن تبدیل سردخانه آمونیاکی به سردخانه اتمسفری برای نگهداری محصولاتی نظیر انگور و هلو و شلیل بررسی شود.

نماینده مرد ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این نشست بر ضرورت  تمرکز بر تولید محصولات با کیفیت بالا در سطح استان و شهرستان تاکید کرد و گفت: تمام ارگان‌های دخیل در این زمینه همکاری مناسبی را باید با جهاد کشاورزی داشته باشند تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی این شهرستان برای عرضه محصولات در بازارهای جهانی استفاده کنیم.

جلال‌زاده با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه آمایش سرزمین و توسعه پایدار بخش کشاورزی در شهرستان خاطرنشان کرد : برای  رونق بخش کشاورزی شهرستان باید به بحث آمایش سرزمینی توجه شود و میزان و نوع کشت محصولات و حتی تعداد فارغ التحصیلان مورد نیاز برای فعالیت در بخش کشاورزی نیاز سنجی شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.