تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

ساخت مستند «پروانه‌های بهشتی» با محوریت مادران شهداء در استان

  • کد خبر : 16861
  • 14 مهر 1399 - 8:55
ساخت مستند «پروانه‌های بهشتی» با محوریت مادران شهداء در استان
جانشین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان ‌غربی گفت: مستند 17 قسمتی پروانه های بهشتی به کارگردانی یعقوب اکبریان در حال ساخت است که مرحله تیتراژ این فیلم به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گوروش، امیر عباس نجف‌زاده از تولید فیلم پروانه‌های بهشتی خبر داد و اظهار داشت: با همت کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌ غربی مستند ۱۷ قسمتی پروانه های بهشتی به کارگردانی یعقوب اکبریان و به تصویربرداری علی همدرد در حال ساخت است که مرحله تیتراژ این فیلم به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: هدف از ساخت و تولید فیلم‌های دفاع مقدس یادآوری حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدا، رزمندگان و  مادران شهیدان این مرز و بوم است که باید این فداکاری‌ها به تصویر کشیده شود.

جانشین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشتر مادران شهید به فراموشی سپرده شده‌اند و کسی سراغ آنان را نمی‌گیرد، عنوان کرد: هم اکنون امنیت جامعه و کشورمان را مدیون شهدا و رزمندگان و خانواده شهدا هستیم و نباید فداکاری‌های آن‌ها که فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند به فراموشی سپرده شود.

نجف‌زاده در خصوص مستند مادران بهشتی یادآور شد: این مستند در ۱۷ قسمت تولید خواهد شد که ۱۷ مادر شهید از شهرستان‌های استان انتخاب شده است که محل و نوع زندگی این مادران شهید به تصویر کشیده می‌شود و انتخاب به نوعی خواهد بود که از میان شهدای شناخته شده و شاخص نیستند و بعد از اتمام قسمت ۱۷ آخرین قسمت این مستند به همراه مادران شهید در مشهد الرضا که قسمت ۱۸ است به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این مستند نیازمند کمک و همیاری ارگان‌های دولتی و مردمی هستیم اما متاسفانه تاکنون هیچ نهاد دولتی با ما همکاری نکرده است.

یعقوب اکبریان، نویسنده و کارگردان مستند پروانه‌های بهشتی نیز در این جلسه با بیان اینکه این مستند با هدف ادای دین به مادران شهید استان و عشق به مادران ساخته می‌شود، بیان کرد: از هر شهرستان یک مادر شهید برای بازگویی خاطرات و شرح زندگی در این مستند انتخاب شده است.

وی ادامه داد: پیش تولید این مستند در لوکیشن‌های مختلف، آغاز شده است و تیتراژ این مستند ساخته شده وچهار چوب اصلی این مستند بیان خاطرات مادران شهدا به زبان و گویش بومی و محلی خواهد بود.

اکبریان خاطرنشان کرد: برای ساخت این فیلم در حدود یک میلیارد تومان اعتبار لازم است و استارت ساخت قسمت اول زده شده و پیش بینی می‌شود ساخت این مستند ۱۷قسمتی، یک سال به طول انجامد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.