تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

سالانه بیش از ۴ میلیون تن سیب تولید می شود

  • کد خبر : 16396
  • 14 شهریور 1399 - 9:46
سالانه بیش از ۴ میلیون تن سیب تولید می شود
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مرکزی ایران تولید سالانه سیب در کشور را سالانه بیش از چهار میلیون تن اعلام کرد و گفت: این محصول در سال‌های اخیر از صادرات خوبی برخوردار بوده به طوری که پارسال بیش از ۷۰۰ هزار تن در این زمینه صادرت به خارج کشور انجام شد.

محمدعلی طهماسبی در حاشیه جلسه هماهنگی خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی و سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۵۰ درصد صادرات سیب متعلق به استان آذربایجان‌غربی است.

وی صاحبان صنایع را بازیگران اصلی بخش سیب صنعتی عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین موضوع در بخش این محصول در آذربایجان‌غربی سیب صنعتی است که باید به آن پرداخته شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بخش عمده‌ای از سیب کشور در آذربایجان‌غربی افزود: صادرکننده‌های خوبی در این استان فعال هستند و حدود ۳۰ درصد سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تولید سیب یک زنجیره است و لازم است تا اتحادیه‌های تولیدکنندگان استان صنایع کوچک را راه‌اندازی کرده و در عرصه رقابت از حق و حقوق خود دفاع کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید حمایتی محصولات کشاورزی از سوی دولت نیز گفت: دولت در صورت نیاز برای جلوگیری از متضررشدن کشاورزان در استان های مختلف کشور وارد خرید حمایتی محصولات کشاورزی می‌شود.

طهماسبی اظهار داشت: برآوردهای انجام شده بیانگر تولید ۶ میلون و ۳۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در کشور است که از این میزان ۶۰۰ هزار تن آن گوجه فرنگی گلخانه‌ای بوده و هیچ مشکلی در این زمینه از نظر بازار صادرات و فروش وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب مشکلات این بخش مربوط به زمان اوج تولید گوجه‌فرنگی و عرضه آن به بازار مصرف است، گفت: در استان‌هایی مانند آذربایجان‌غربی و سایر استان‌های سردسیر که دارای اوج تولید در تابستان است تا زمانی که کارخانه‌ها و واحدهای فرآوری اقدام به خرید منصفانه از کشاورزان کرده و بازار کشش مصرف تازه‌خوری داشته باشد، دولت ورود پیدا نمی‌کند.

وی افزود: در صورت کاهش قیمت برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان، دولت با هدف تحریک بازار تقاضا وارد خرید حمایتی این موضوع می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی برای گفت و گو با مسوولان استانی درباره خریدهای حمایتی سیب و گوجه فرنگی وارد استان شده‌است./ ایرنا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.