تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

سال تحصیلی جدید با برنامه‌های آموزشی منعطف آغاز خواهد شد

  • کد خبر : 16114
  • 27 مرداد 1399 - 9:39
سال تحصیلی جدید با برنامه‌های آموزشی منعطف آغاز خواهد شد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریور ماه در هر شرایطی آغاز خواهد شد و تدوین برنامه‌های آموزشی منعطف، مهمترین ویژگی سال تحصیلی جدید است.

علیرضا کاظمی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این اطمینان را به دانش آموزان می‌دهیم که در هر شرایطی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد و برای هر شرایط کرونایی، سناریوی ویژه ای تدوین شده است، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریور ماه در هر شرایطی آغاز خواهد شد و تدوین برنامه‌های آموزشی منعطف، مهمترین ویژگی سال تحصیلی جدید است.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی در زمان مقرر یکی از مهمترین اصول کاری وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است و به این اصل مهم باید اجرای کامل برنامه‌های آموزشی و پرورشی در طول سال، فراگیری پوشش آموزشی و حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را اضافه کرد که به عنوان اصول اساسی این وزارتخانه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس در هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد و در وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی های لازم برای تغییر وضعیت از حالت سفید به زرد وقرمز کرونایی پیش بینی شده است و با تکمیل سخت افزاری و نرم افزاری شبکه آموزشی شاد و همراهی رسانه ملی، جریان آموزش در آموزش و پرورش حداکثر از وضعیت حضوری به آموزش مجازی تغییر خواهد کرد.

کاظمی خانواده‌ها را ناظر آموزش و پرورش برای کنترل برنامه‌های درسی دانش آموزان دانست خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در همراه کردن دانش آموزان برای ماندن در کلاس‌ها و دنبال کردن مطالب درسی در شرایط کرونایی نقش بسزایی بر عهده دارند و امیدواریم با کمک خانواده‌ها فضای ایمن تری را برای دانش آموزان به وجود آوریم.

وی به برگزاری کنکور هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در کشور ظرفیت عمل به پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور وجود داشت، به تأخیر انداختن این آزمون می‌توانست به سلامت روحی و روانی دانش آموزان آسیب وارد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برخی انتقادها مبنی بر اینکه لابی مؤسسات آموزشی کنکور و جریان اقتصادی حاکم بر این حوزه در به تعویق نیانداختن کنکور دخیل بوده است را قضاوتی نادرست توصیف کرد.

کاظمی با بیان اینکه برای ارتقا کیفیت آموزش در شرایط کنونی، باید اطلس پوشش تحصیلی مدرسه‌ای توسط مدیران مدارس ترسیم شود، بیان کرد: انعطاف در برنامه‌های آموزشی نیازمند تدوین سه برنامه توسط مدیر مدرسه در وضعیت‌های مختلف اعم از سفید، زرد و قرمز باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.