تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

سه میلیارد ریال تسهیلات به صندوق‌های زنان عشایری پرداخت می شود

  • کد خبر : 17522
  • 30 آبان 1399 - 12:30
سه میلیارد ریال تسهیلات به صندوق‌های زنان عشایری پرداخت می شود
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و برای حمایت از ۲۵ صندوق خرد در این بخش، سه میلیارد ریال تسهیلات به این قشر پرداخت می‌شود.

علی ناجی اظهار کرد: در حال حاضر، هشت صندوق برای دریافت تسهیلات در حال طی مراحل هستند و یک مورد نیز در مراحل آخر دریافت تسهیلات قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت بوده و حدود ۷۰۰ نفر از جامعه زنان عضو این صندوق‌ها هستند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این زنان در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید بافتنی‌های مخصوص عشایری، تولید مواد لبنی و تولید صنایع دستی و قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.

ناجی تاکید کرد:  توانمندسازی این بخش از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.

وی اظهار کرد: بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است و ظرفیت‌های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده‌های روستایی وجود دارد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی بیان کرد: لیست متقاضیان دریافت تسهیلات در حال تکمیل است و پس از اتمام این بخش پرونده‌ها برای پرداخت به بانک کشاورزی ارسال می‌شود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.