تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

شرایط بازگشایی مهدهای کودک در استان اعلام شد

  • کد خبر : 15139
  • 25 خرداد 1399 - 8:26
شرایط بازگشایی مهدهای کودک در استان اعلام شد
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی از اعلام شرایط بازگشایی مهدهای کودک در استان خبر داد.

سعید فریور با اشاره به ابلاغ ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر لغو ممنوعیت بازگشایی مهدهای کودک بیان کرد: مدیران مهدها باید موارد مهمی را در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا رعایت کنند تا زمینه برای پیشگیری از شیوع بیشتر فراهم شود.

وی افزود: مهدهای کودک مناطق سفید، زرد و قرمز شرایط ویژه خاص خود را دارند و به ترتیب باید با نصف، نصف و یک سوم ظرفیت در کودکان تا چهار سال فعالیت کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در مناطق سفید برای کودکان پنج و ۶ سال محدودیتی وجود ندارد ولی در مناطق زرد و قرمز، مهدهای کودک در خصوص این رده سنی نیز باید لزوم نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل را رعایت کنند.

فریور خاطرنشان کرد: ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط و کلیه مکان‌ها قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، استفاده نکردن از فضای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد، حضور کارکنان با تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک، نظارت ویژه مربیان بر شست و شوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی،  به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص و خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی از جمله موارد مهمی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی، حضور نیافتن اولیا و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک، آموزش اولیا برای اجرای پروتکل بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیا و معطلی نشود، اخذ تعهد از اولیا مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا، عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه والدین از جمله دیگر موارد لازم برای بازگشایی مهدهای کودک است.

فریور گفت: میزان شهریه ثابت خرداد ماه جاری ۲۵ درصد شهریه ماهیانه مهدکودک بوده و تا ابلاغ شهریه جدید سال جاری نیز، نباید افزایش قطعی شهریه به والدین اعلام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.