تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

شناسایی بیش از ۳۰۰ کودک اوتیسمی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 15785
  • 04 مرداد 1399 - 12:04
شناسایی بیش از ۳۰۰ کودک اوتیسمی در آذربایجان غربی
مدیر نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه گفت: با توجه به تعداد پرونده های تشکیل شده تاکنون ، تعداد کودک اوتیسم در آذربایجان غربی حدودا بالای ۳۰۰ نفر است.

صبا صابونی با اشاره به اینکه چون طرح غربال گری برای شناسایی  کودکان اوتیسم در کل کشور اجرا نشده نمی توان آمار دقیقی از کودکان اوتیسم آذربایجان غربی اعلام کرد، یاد آور شد: با توجه به تعداد پرونده های تشکیل شده تاکنون ، تعداد کودک اوتیسم در استان حدودا بالای ۳۰۰ نفر است.

وی گفت:در سال های قبل یک مدرسه مختلط با سایر کودکان دارای معلولیت برای کودکان اوتیسم در ارومیه وجود داشت که از سال ۹۵ و با پیگیری های انجمن یک مدرسه مختص کودکان اوتیسم با امکانات محدود در ارومیه  تاسیس شد.

مدیر نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه به علایم و نشانه های یک کودک اوتیسم اشاره و تصریح کرد:  نداشتن کلام ، واکنش نداشتن نسبت به صدا ها، عدم برقراری تماس با دیگران، تمرکز بر روی یک نقطه ، فقدان حرکات ، ایما و اشاره و خود زنی ازجمله علایم  کودکان اوتیسمی است که با بزرگ شدن کودک این علایم نیز در وی تغییر می کند.

صابونی با اشاره به مشکلات کودکان و خانواده های دارای فرزند اوتیسم اظهار کرد: وجود محدودیت ها از نظر مالی برای تجهیز و احداث مکان های ویژه  برای این کودکان ، کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه کار درمانی و رفتار درمانی به ویژه در شهرستانهای استان از جمله مشکلات این افراد است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از کودکان اوتیسم استان هنرمند هستند،خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تعداد کودکان اوتیسم در جامعه نیاز است توجه جدی برای آموزش و آینده این کودکان شود.

مدیر نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه افزود: مهم ترین رسالت نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه موضوع اطلاع رسانی در مورد خود این نارسایی است چرا که جامعه به شناساندن اوتیسم نیاز فراوان دارد و با توجه به افزایش مداوم تعداد مبتلایان به اوتیسم ، نیاز به اطلاع رسانی بیش از گذشته جدی است.

صابونی درخصوص اقدامات انجمن برای حمایت از کودکان اوتیسم نیز یاد آورشد: معرفی کودکان مبتلا به اوتیسم به مراکز درمانی و حمایتی، جذب خیرین، معرفی به پزشک، کمک به حل مشکلات تحصیلی در کنار ارائه خدمات دندانپزشکی و درمانگاهی جزو فعالیت‌های دفتر نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه است.

وی ادامه داد: با صدور مجوز از اداره ارشاد اسلامی استان در ماه های آتی ، یک آموزشگاه هنری مختص کودکان اوتیسم در ارومیه افتتاح و در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.