تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

شکسته شدن رکورد مصرف گاز در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 13370
  • 24 بهمن 1398 - 6:25
شکسته شدن رکورد مصرف گاز در آذربایجان‌غربی
مسوول روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: مصرف گاز طبیعی در این استان با ثبت ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب به بیشترین حد مصرف در سال جاری رسید.

محمد صبوری با اشاره به اینکه سرد شدن هوا باعث افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری شده‌است، بیان کرد: در سه روز گذشته میزان مصرف گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی به بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب رسیده بود که روز دوشنبه هفته جاری با مصرف ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب رکورد جدیدی ثبت شد.

 

وی افزود: بالاترین مصرف گاز طبیعی پیش از این، مربوط به روز دوشنبه هفت بهمن ماه بود که میزان مصرف گاز طبیعی در این روز  ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب ثبت شده‌بود.

 

مسوول روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی دمای هوای اکثر نقاط استان تا چند روز آینده همچنان زیر صفر خواهد بود و سرما در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت،خاطر نشان کرد: در کنار برنامه‌ریزی شرکت گاز برای تامین پایدار و مطمئن گاز طبیعی، نیازمند مشارکت مردم در مصرف صحیح و بهینه این نعمت الهی هستیم.

 

صبوری تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با به‌کارگیری نکات بسیار ساده همانند استفاه از لباس گرم در منزل، نصب پرده‌های ضخیم، رعایت دمای رفاه ( ۱۸ تا ۲۱ ) و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف گاز داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: مسوولان انرژی ادارات دولتی نیز باید به رعایت بخشنامه ابلاغی معاون اول رییس جمهوری مبنی بر مصرف بهینه و ایمنی گاز توجه کنند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.