تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

صادرات بیش از ۹۳ میلیون دلار کالا از مرز بازرگان تحقق یافت

  • کد خبر : 16767
  • 08 مهر 1399 - 6:08
صادرات بیش از ۹۳ میلیون دلار کالا از مرز بازرگان تحقق یافت
مدیرکل گمرک بازرگان گفت: در نیمه نخست سال‌ جاری، به ارزش ۹۳ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار کالا از این مرز صادر شد که رقم مناسبی با وجود مشکلات تجاری ناشی از کرونا در این مرز است.

صادق نامدار با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی ارزش صادرات از این مرز اظهار داشت: حجم کالاهای صادر شده در نیمه نخست سال‌ جاری نیز با ۵۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ هزار و ۴۸۱ تن بوده که محصولات کشاورزی، پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد:  دراین مدت تعداد اظهار نامه‌های صادراتی یک‌هزار و ۱۸۱ مورد بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۵۱ درصد کاهش داشت.

مدیرکل گمرک بازرگان با بیان اینکه کل دنیا با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شده است، اظهار داشت: با بازگشایی مجدد مرزها از خرداد،  رونق صادرات از مرز بازرگان را همچنان شاهد هستیم.

وی همچنین به صادرات سایر گمرکات از مرز بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۸۰ هزار و ۸۰۹ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۲۶۱ هزار دلار از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزن ۷۱ درصد و ارزش دلاری ۳۰ درصد کاهش دارد.

نامدار افزود: همچنین در این مدت از لحاظ رتبه صادراتی، گمرک بازرگان در سطح کشور رتبه ۵۴ و در بین گمرکات استان نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.