تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

صدور ۵۳۵ هزار تن سیب از استان به کشورهای خارجی

  • کد خبر : 14342
  • 28 فروردین 1399 - 7:45
صدور ۵۳۵ هزار تن سیب از استان به کشورهای خارجی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته بیش از ۵۳۵ هزار تن سیب به کشورهای خارجی صادر شده است.

رسول جلیلی با اشاره به حضور در نخستین نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با مسئولان ستادی وزارت و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها بیان کرد: ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی گندم و ۴۵ هزار هکتار اراضی سایر غلات استان در شرایط مطلوب وضعیت سبز محصول قرار دارد که در صورت عدم وجود خسارات قهری، بیش از ۷۳۰ هزار تن انواع غلات در استان تولید می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری با مشارکت و همراهی کشاورزان استان پیش‌بینی می‌شود که بیش از دو میلیون تن چغندر قند در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تشکیل بانک اطلاعات جامع بخش کشاورزی از مهمترین برنامه‌های بخش کشاورزی استان است.تصریح کرد: در این راستا در بیش از ۶۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طرح کاداستر انجام می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: با اجرای ۳۵۵ هزار هکتاری باقی مانده اراضی تمامی یک میلیون هکتار اراضی  قابل کشت استان تحت پوشش سامانه جامع اطلاعاتی بخش کشاورزی  قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل مالکیت اراضی کشاورزی استان در ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخلات اراضی انجام شده است اظهار کرد: همچنین در راستای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیش از ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان استان پرداخت شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول سیب در سرخانه‌های استان ذخیره ‌سازی شده بود تصریح کرد: پس از مصرف داخلی بیش از  ۵۳۵ هزار تن از این میزان به کشورهای خارجی صادر شده که بی سابقه بوده است.

جلیلی با بیان اینکه کاهش میزان مصرف شیر و لبنیات موجب متضرر شدن دامداران شده است افزود: بنابراین ضروری است مشکلات صادرات شیر خشک استان پیگیری و برطرف شود.

وی ادامه داد: توزیع نهاده‌های دامی از محل ذخایر راهبردی در شرایط کنونی جهت تداوم تولید لازم و ضروری است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.