تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی به ۸۱ درصد ارتقاء می یابد

  • کد خبر : 15697
  • 30 تیر 1399 - 8:47
ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی به ۸۱ درصد ارتقاء می یابد
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی دربین خانوار روستایی بیش از 67 درصد است که امسال با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا این ضریب به 81 درصد ارتقاء می یابد.

علی‌رضا شیخی اظهار داشت: مهمترین اقدام و برنامه‌های شرکت گاز استان در سال جهش تولید، بهره‌برداری از پروژه های در دست اجرا و گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز در شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۷۸ روستای آذربایجان‌غربی در دست اجرا است، افزود: اکنون از ۴۴ شهر استان ۴۰ شهر به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند که گازرسانی به چهار شهر دیگر در دست اجرا و طراحی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی بیان کرد: کوهستانی بودن منطقه و طولانی بودن فصل سرما در آذربایجان‌غربی مهمترین موانع در پیشرفت پروژه‌های گازرسانی است چرا که این شرایط باعث شده پروژه‌ها سخت، زمان بر و پر هزینه باشند اما در تلاش هستیم تا با رعایت قانون تمامی مناطق استان را به شبکه گاز شهری متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به میرآباد سردشت در حال اجرا است بیان کرد: گاز رسانی به این منطقه به دلیل صعب‌العبور بودن سخت‌ترین پروژه‌ها بود که خوشبختانه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شیخی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، افزود: هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی دربین خانوار روستایی بیش از ۶۷ درصد است که امسال با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا این ضریب به ۸۱ درصد ارتقاء می یابد.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوارشهری ۹۹.۴ است که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا در بخش شهری به استان سبز تبدیل می شویم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱۳۰ جایگاه توزیع سوخت گاز طبیعی یا CNG در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: بیش از ۴۸ درصد خودروهای تردد کننده استان سوخت خود را از گاز طبیعی تامین می‌کنند که این امر نقش موثری در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: در بخش گازرسانی به صنایع نیز بالای یک هزار و  ۲۰۰ واحد صنعتی و مصرف عمده انرژی خود را از گاز طبیعی تامین می کنند که گازرسانی به ۲۱ شهرک صنعتی، دو پتروشیمی میاندوآب و مهاباد نیز سهم عمده‌ای در توسهه استان ایفا می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.