تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

طرح توسعه کشت چغندرقند در خارج از آذربایجان غربی اجرا می شود

  • کد خبر : 14063
  • 07 فروردین 1399 - 6:21
طرح توسعه کشت چغندرقند در خارج از آذربایجان غربی اجرا می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت سال جهش تولید طرح توسعه کشت چغندرقند در خارج از اذربایجان غربی و در خارج از حوزه دریاچه ارومیه اجرا می شود.

جلیلی بیان کرد: در سال جهش تولید افزایش تولید در بخش کشاورزی با اولویت توسعه کشت چغندر قند در استان اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح در خارج از حوزه دریاچه ارومیه و عمدتا در سمال استان اجرا می شود افزود: در اجرای این طرح امسال سطح زیر کشت چغندر قند با ۱۳هزار هکتار افزایش به ۳۹هزار هکتار خواهد رسید

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تاکنون چغندرکاران در سطح ۲۷هزار و ۵۰۰هکتار برای کشت چغند قند با کارخانجات استان قرارداد بسته اند که این مقدار ۵هزار و ۱۰۰هکتار کشت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳برابر بیشتر است.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: با تصویب دولت امسال چغندر از چغندرکاران با نرخ تضمینی کیلویی ۶۵۲تومان خریداری خواهد شد که نسبت به رقم ۴۲۳تومان پارسال نزدیک به ۵۳درصد افزایش دارد.

 

وی افزایش عملکرد در سطح را از مهمترین راهکاری افزایش تولید چغندر در حوزه دریاچه ارومیه با بهره گیری از نظر کارشناسان کشاورزی در سالجاری اعلام کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاوری استان در سفر به خوی ضمن بازدید از مزارع نمایشی کشت چغندر در این شهرستان در نشست مشترک با مسئولان جهاد کشاورزی و کارخانه قند خوی راه‌های توسعه کشت این محصول در شمال استان را بررسی کردند.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.