تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

طرح “هر خانه یک گلخانه”در آذربایجان غربی اجرا می شود

  • کد خبر : 15855
  • 10 مرداد 1399 - 11:52
طرح “هر خانه یک گلخانه”در آذربایجان غربی اجرا می شود
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در استان، در راستای رونق اقتصادی و توانمندسازی روستاییان علاوه بر اجرای طرح‌های ملی "یک روستا، یک محصول" و "روستای بدون بیکار"، طرح "هرخانه یک گلخانه" اجرا می‌شود.

علیرضا آخوندزاده اظهار داشت: برای اولین بار در آذربایجان‌غربی جهت توانمندسازی روستاییان و رونق اقتصادی روستا درصدد هستیم طرح “هر خانه یک گلخانه” را تا سقف ۳۰۰ مترمربع برای هر خانه اجرایی کنیم.

وی ادامه داد:  سال گذشته برای ۱۴ روستا جهت اجرای طرح‌های ملی “یک روستا، یک محصول” و “روستای بدون بیکار” هدف‌گذاری شده‌‌بود و به دلیل جدید بودن طرح و نیاز به ارتباطات و اطلاع رسانی بیشتر، موفق به اجرای طرح در هشت روستا شدیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی ادامه داد: تولید قارچ در روستای مافی کندی سلماس، نان سنتی در شوریک چایپاره، گلیم دستی در گل سلیمان میاندوآب و قالی بافی در قوزلو شاهین‌دژ از جمله محصولاتی است که در این طرح در روستاها تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: اولین شهر بدون بیکار با عنوان سیمینه‌ نیز در شهرستان بوکان راه‌اندازی و یک روستا نیز در این شهرستان جهت اجرای  طرح‌ ملی «یک روستا، یک محصول» معرفی شده‌است.

آخوندزاده افزود: امسال نیز ۲۰ روستا جهت اجرای طرح‌های ملی «یک روستا، یک محصول» و «روستای بدون بیکار»  در آذربایجان غربی هدف‌گذاری شده‌ که امیدواریم این طرح‌ها جهت رونق اقتصادی روستاها اثرگذار باشند.

وی ادامه ‌داد: در راستای رونق اشتغال، برای یک‌هزار و ۴۴۲ طرح بیش از ۸۰۲ میلیارد ریال تسهیلات در استان به متقاضیان پرداخت شده است و ایجاد و راه‌اندازی رویدادهای کارآفرین شو در شهرستان‌ها، تقویت و توانمندسازی روستاها در قالب طرح‌های یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی بانوان روستایی از اهداف مهم صندوق است.

وی افزود: تاکنون با اجرای این طرح ها در استان برای ۴ هزار و ۸۷۵ نفر اشتغالزایی شده که بیشتر آنها در زمینه کشاورزی، گلخانه، پرورش دام، قالیبافی و گردشگری با ایجاد مراکز بومگردی بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.