تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

ظرفیت تامین و توزیع دستکش در استان فراهم شد

  • کد خبر : 14534
  • 11 اردیبهشت 1399 - 5:45
ظرفیت تامین و توزیع دستکش در استان فراهم شد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در حالی که اغلب استان‌های کشور مشکل جدی تامین اقلام حفاظتی به ویژه دستکش دارند، در این استان به دلیل وجود کارخانه تولیدی و مدیریت توزیع، ظرفیت تامین و توزیع دستکش فراهم شده است.

جلال غفارزاده بیان کرد: نیاز آذربایجان غربی تامین بیش از ۵۱۸ هزار بسته معادل ۲۲ میلیون جفت دستکش در سطح مراکز درمانی، داروخانه ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی بوده که توزیع شده است.

وی در خصوص بازگشت محموله دستکش‌های صادراتی به داخل آذربایجان‌غربی افزود: در ۱۱ اسفند، بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت صادرات دستکش از سوی وزارت بهداشت صادر شد و در حالی که برخی شرکت‌ها از قبل در خصوص صادرات دستکش اقدام کرده بودند و روند قانونی جهت صادرات این کالا را سپری کرده بودند، به علت این بخشنامه، موفق به صادرات از گمرکات نشدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان تصریح کرد: پس از اطلاع از محموله هفت کانتینری در گمرک بازرگان، وارد عمل شدیم و این محموله وارد چرخه توزیع در آذربایجان غربی شد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: با مدیریت محموله های منع صادرات مرز بازرگان ماکو، ۱۴۱ هزار و ۸۸۵ بسته ۵۰ و ۷۵ جفتی در بین ۲۶۷ ارگان که نیازمند استفاده از دستکش بودند، توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰۵ هزار و ۶۲۰ بسته ۱۰۰ عددی در بین ۳۲۳ داروخانه استان جهت عرضه در بین عموم مردم توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اضافه کرد: در مرحله سوم، به همت معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی از گمرک پلدشت نیز محموله ۳۲هزار بسته ۵۰ جفتی دستکش معاینه منع صادرات شد که همه آن توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از صاحب کالا خریداری و در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه جهت خدمت رسانی به شهروندان توزیع شد.

غفارزاده به ظرفیت مناسب آذربایجان غربی در زمینه تولید دستکش اشاره کرد وگفت: این استان دارای بزرگترین کارخانه تولید دستکش در کشور است که معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی، با بهره گیری از این ظرفیت، در مرحله چهارم توزیع و از محل تولید حداکثری کارخانه دستکش حریر ارومیه، ۲۱۵ هزار عدد بسته‌های ۱۰ عددی تولید و در ۳۷۱ داروخانه استان طی سه مرحله جهت مصرف عموم شهروندان توزیع شد.

وی اظهار داشت: مرحله پنجم توزیع بسته‌های ۱۰ عددی بین داروخانه های استان در حال توزیع است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در موارد دیگری حدود ۱۶ هزار بسته ۵۰ جفتی با کارسازی های مختلف در اختیار استان قرار گرفت که در مرحله توزیع قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.