تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

عقلانیت، معنویت و عدالت شالوده اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

  • کد خبر : 14987
  • 14 خرداد 1399 - 13:54
عقلانیت، معنویت و عدالت شالوده اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امام خمینی(ره) در سه بُعد عقلانیت، معنویت و عدالت جمهوری اسلامی ایران را معنا کردند که این سه بُعد، شالوده اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به اینکه اندیشه‌های والای امام راحل بنیان فکری انقلاب اسلامی و حرکت‌های آزادی‌خواهانه جهان است، بیان کرد: آموزه‌های مکتب امام خمینی(ره) با وجود گذشت سال‌های طولانی فراموش‌شدنی نیست.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب به دنبال تحریف شخصیت امام راحل هستند، افزود: این توطئه آنان نیز با هوشمندی مردم و توجه ویژه نسل‌ جوان خنثی شده و آموزه‌های امام خمینی (ره) تا نسل‌ها تداوم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در سه بُعد عقلانیت، معنویت و عدالت جمهوری اسلامی ایران را معنا کردند که این سه بُعد، شالوده اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: عقلانیت از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که همواره عاملی برای رشد و بالندگی کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه معنویت همواره سرلوحه کارها در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، ادامه داد: عدالت‌محوری یکی از وجوه مهم آموزه‌های امام راحل بود که همواره برای تحقق آن تلاش می شود.

حجت‌الاسلام قریشی به تلاش امام راحل برای توسعه عدالت در کشور اشاره کرد و افزود: نهادهای متولی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه و بسیج به همین منظور تاسیس شد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.