تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

فرهنگسراهای ارومیه به کتابخانه عمومی مجهز می شوند

  • کد خبر : 12269
  • 26 آذر 1398 - 12:48
فرهنگسراهای ارومیه به کتابخانه عمومی مجهز می شوند
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: فرهنگسراهای ارومیه تا پایان سال آینده به کتابخانه عمومی مجهز می شوند.

 

فرهنگ صفاری پور بیان کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتاب خوانی  و به دنبال انعقاد تفاهم نامه شهرداری با اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان، تمامی فرهنگ سراهای ارومیه به کتابخانه عمومی مجهز خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها در ۲ فرهنگسرای شهریار و محمد رسول الله ارومیه کتابخانه محلی و کوچکی وجود دارد،  افزود: بقیه فرهنگسراها برا اساس تفاهم نامه تا پایان سال آینده به کتابخانه و سالن مطالعه مجهز خواهند شد و طبق برنامه ریزی و بودجه اختصاصی هیچ مشکلی در تهیه کتاب برای این کتابخانه ها نداریم.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور و بدنبال آن در آذربایجان‌غربی پایین است،تصریح کرد: برای تقویت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در راستای افزایش سرانه مطالعه، ایجاد کتابخانه‌ها در فرهنگسراها به ویژه در مناطق محروم اهمیت بالایی دارد.

 

صفاری پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۱ فرهنگسرای فعال در ارومیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال ۹۹ تعداد ۲ فرهنگسرای دیگر در ارومیه افتتاح خواهد شد.

 

وی گفت: هدف اصلی از تاسیس فرهنگسراها، ارتقای سطح علمی و فرهنگی و افزایش ارتباط بین شهروندان و شهرداری است

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ادامه داد: در حال حاضر ۲ فرهنگسرای تخصصی در ارومیه در زمینه های هنر، قرآن و عترت، رسانه و انفورماتیک در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.