تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

فلسفه قیام عاشورا اصلاح امور و زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر است

  • کد خبر : 16908
  • 17 مهر 1399 - 12:04
فلسفه قیام عاشورا اصلاح امور و زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شناخت نهضت وقیام امام حسین( ع) تنها از طریق مطالعه منابع صحیح تاریخی و دینی به دست می آید.

حجت الاسلام شبستری با اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) فساد و خونریزی و رسیدن به قدرت نبوده، تصریح کرد: فلسفه وجودی قیام عاشورا اصلاح امور و زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: برای حفظ هویت نهضت عاشورا و اهداف آن ، باید ماهیت آن را خوب شناخت و خوب شناساند و به تبیین ،تفسیر ، تعمیق و توسعه این حماسه و فرهنگ پرداخت چرا که باتوجه به شرایط حال حاضر نیاز است، نهضت عاشورا بیشتر دربین جوانان تبیین شود.

حجت الاسلام شبستری با اشاره به اینکه منابع مستند زیادی برای شناخت امام حسین(ع) و ماهیت نهضت امام حسین وجود دارد، خاطر نشان کرد: مطالعه خطبه های ایشان قبل از خروج ازمدینه و در روز عاشورا، کتاب حماسه حسینی اثر شهید مطهری و کتاب حسین(ع) اثرهاشمی نژاد از جمله این منابع است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسباب شناخت کامل و معرفتی امام حسین(ع) برای همه محیا است، یاد آور شد: محبان اهل بیت به ویژه جوانان نباید تنها به احساسات اکتفا نکنند بلکه باید در کنار ارادت به  امام حسین(ع) ، تعقل خود را برای شناخت معرفت وماهیت  راه امام حسین به کار گیرند.

وی ادامه داد: معرفت و زمینه در کشورما برای شناخت امام حسین (ع) محیا و قابل قبول است، ولی باید برای جهانی شدن این معرفت شناختی  دوچندان تلاش شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.