تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

لازمه جهش تولید جهش صادرات کالاهای غیر نفتی است

  • کد خبر : 14737
  • 29 اردیبهشت 1399 - 12:51
لازمه جهش تولید جهش صادرات کالاهای غیر نفتی است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: برای رسیدن به هدف مطلوب و مد نظر باید صادرات تولیدات داخلی که لازمه تولید است جهش یابد و لازمه جهش تولید جهش صادرات کالاهای غیر نفتی است.

غلامرضا بابایی بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری فرموده‌اند، برای رسیدن به هدف مطلوب و مد نظر باید صادرات تولیدات داخلی که لازمه تولید است جهش یابد و لازمه جهش تولید جهش صادرات کالاهای غیر نفتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه از اواخر سال گذشته شیوع کرونا ویروس در جهان بیشتر مرزها را بست و تبادلات ورودی و خروج کالاها را با مشکل مواجه ساخت، صادرات و واردات کالا به کشورمان نیز تا حدودی کاهش یافت اما با مذاکراتی که با کشورهای همسایه انجام شد مراحل صادرات و واردات به روال عادی برمی‌گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با توجه به استقرار جغرافیای کشور در مسیر کریدور شرق به غربی این موقعیت برای کشور یک امتیاز محسوب می‌شود و به دلیل اینکه یک پنجم پایانه‌های مرزی کشور دراستان آذربایجان‌غربی مستقر شده به خصوص مرز بین کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان که دروازه ورود آسیا به اروپا محسوب می‌شود باید از این موقعیت نهایت استفاده را کرد.

بابایی تأکید کرد: آذربایجان‌غربی در دروازه ورود به اروپا بهترین مزیت برای رسیدن به اهداف جهش صادراتی و در نتیجه آن جهش تولید است که لازمه آن ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای صادرات با حجم بالا است.

وی بیان کرد: با توجه به عضویت کشور در اتحادیه اورآسیا و دسترسی از مرزهای استان به کشورهای عضو، آذربایجان‌غربی می تواند در عملی شدن تعهدات کشور، توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی و تبدیل استان به کریدور تجاری و صادراتی نقش بسزایی ایفا و ارزش افزوده زیادی برای استان ایجاد کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.