تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

لزوم اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص کاهش و پیری جمعیت

  • کد خبر : 15642
  • 27 تیر 1399 - 10:23
لزوم اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص کاهش و پیری جمعیت
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص کاهش و پیری جمعیت در کشور هشدار بسیار جدی و مهمی است که باید همه مسوولین و نخبگان نسبت به این مسأله جدیت نشان دهند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اهمیت مسأله جمعیت در کشور به لزوم اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مسأله جمعیت اظهار داشت: تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص کاهش و پیری جمعیت در کشور هشدار بسیار جدی و مهمی است که باید همه مسوولین و نخبگان نسبت به این مسأله جدیت نشان داده و با سیاست‌های صحیح و برنامه ریزی دقیق برای آن تلاش کرد.

وی بر ضرورت همراهی همه مدیران در این حوزه تأکید کرد و افزود: از همه مسوولین انتظار می‌رود با تلاش شبانه روزی و درک اهمیت این مسأله در مسیر حل مشکلات و موانع موجود در عرصه عملیاتی شدن سیاست‌های جمعیتی گام برداشته و مانع آسیب‌های جدی در جامعه اسلامی شوند بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید به مساله فرزندآوری توجه کنند.

قریشی گفت: افزایش جمعیت زمینه‌ساز اقتدار کشور است که در همین راستا باید مساله جهاد فرزندآوری مورد توجه ویژه قرار گیرد و این امر در اولویت برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در سطح جامعه باشد و باید برای تکثیر نسل در جامعه فرهنگ‌سازی مناسبی ایجاد شود تا جهاد در امر ازدیاد نسل و افزایش جمعیت در کشور رخ دهد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: تکثیر نسل و رواج و فرزندآوری در خانواده‌ها نیازمند فراهم کردن زمینه‌های رفاه اجتماعی توسط دستگاه‌های اجرایی و اجرای سیاست‌های تشویقی است بنابراین می‌توان در برش استانی و اداری به این موضوع توجه بیشتری داشت چرا که مساله تکثیر نسل مورد تاکید خداوند متعال نیز بوده به طوری که در قرآن به این امر اشاره صریح شده است.

وی اضافه کرد: برای تسریع و عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان باید کمیته تخصصی در شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود و این کمیته چندین کار شاخص را مشخص و اجرای آن را بررسی و عملیاتی کند و پیگیر اجرایی شدن مصوبات در سازمان ها و ادارات باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به ضرورت فعال سازی شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها نیز تأکید و بیان کرد : شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها نیز باید به صورت فعالانه پیگیر اولویت‌های فرهنگی مصوب در استان باشند بنابراین مدیران و مسوولین استانی، مدیران شهرستانی خود را ملزم به حضور فعالانه در شورای فرهنگ عمومی بکنند.

وی با انتقاد از برخی نامگذاری‌های مراکز افتتاح شده در استان  با اشاره به لزوم انتخاب اسامی مناسب برای افراد و مجموعه‌ها اذعان کرد: انتخاب عناوین و اسامی در جامعه اسلامی بسیار مهم است و متأسفانه شاهد نامگذاری‌های غیر اصولی در برخی مراکز تجاری و تفریحی هستیم بنابراین باید این مساله در شورای فرهنگ عمومی مورد پیگیری قرار گرفته تا اسامی مناسبی در سطح جامعه ترویج شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.