تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

مراجعه بیش از ۳۹۱ هزارنفر جهت ثبت‌نام اولیه بیمه سلامت در استان

  • کد خبر : 17202
  • 09 آبان 1399 - 10:23
مراجعه بیش از ۳۹۱ هزارنفر جهت ثبت‌نام اولیه بیمه سلامت در استان
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ٣٩١ هزار و ٩٠٧ نفر برای ثبت‌نام اولیه به این بیمه مراجعه کرده‌اند که آزمون "وسع" بر اساس دهک‌بندی این افراد در حال انجام است.

نادر نانبخش اظهارداشت: از این میزان متقاضی، تاکنون ارزیابی وسع در راستای دریافت بیمه اجباری و رایگان سلامت برای ۱٧۶ هزار و ٨٣۴  نفر از متقاضیان انجام شده است.

وی تاکید کرد: این افراد در دهک‌های مختلف یک تا پنجم قرار گرفته و بر اساس دهک‌بندی حق بیمه پرداخت کرده و صاحب دفترچه شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طرح بیمه پایه اجباری سلامت با هدف تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد بیمه در جامعه اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ۶۲ دفتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نانبخش اظهار داشت: طرح بیمه پایه اجباری سلامت براساس ارزیابی وُسع، از آبان‌ سال گذشته اجرایی شده است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه افراد سه دهک پایین جامعه توسط دولت ادامه داد: حق بیمه دهک چهارم نیز به صورت ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود اشخاص پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی تاکید کرد: رتبه‌بندی و دهک‌بندی افراد نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بیمه سلامت دخالتی در این خصوص نداشته است.

نانبخش با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر از جمعیت این استان در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.