تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

مسئولان نباید از احیای دریاچه ارومیه غفلت کنند

  • کد خبر : 15573
  • 22 تیر 1399 - 10:18
مسئولان نباید از احیای دریاچه ارومیه غفلت کنند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:برخی طرح های احیای دریاچه ارومیه قابل قبول و برخی شکست خورده هستند و در مجموع، عملکرد دولت در احیای دریاچه ارومیه ضعیف بوده است.

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گوروش،با اشاره به عملکرد هفت ساله دولت تدبیر و امید در احیای دریاچه ارومیه و با بیان اینکه در گذشته طرح انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه مطرح شده بود اظهار داشت: در این راستا دو موضوع اقتصادی بودن طرح و هزینه‌های انتقال آن مطرح بوده چون تعدادی از چاه‌های نفت و گاز نیز به خاطر نداشتن صرفه اقتصادی سرپوشیده شدند.

وی افزود: در بحث ارس، حقابه جمهوری اسلامی ایران به میزان یک میلیارد مترمکعب بوده و سه میلیارد مترمکعب نیز حقابه خزر از رودخانه ارس است که در این راستا در سالیان گذشته با دولت آذربایجان وارد مذاکره شده اما آنها نپذیرفتند که از حقابه سه میلیارد مترمکعبی خزر، به میزان یک میلیارد به دریاچه ارومیه انتقال یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مصوبه بودجه سالی که قرار بود پروژه در آنجا گنجانده شود، برخی نمایندگان استان‌های همسایه از کم توجهی نمایندگان آن دوره مجلس آذربایجان‌غربی، استفاده کرده و مسیر آن پروژه را به سمت آذربایجان‌شرقی سوق دادند.

وی بیان کرد: اما آذربایجان‌غربی نیز تلاش خود را برای تغییر مسیر این پروژه به استان انجام داده و پس از تلاش بسیار،  آن را مسدود کردند و به همین سبب پروژه انتقال آب مسکوت ماند و هم اکنون نیز با توجه به افزایش بارندگی، مسئولان استانی نباید فریب حال خوش دریاچه را خورده و از احیای آن غافل شوند.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه برخی طرح‌های احیای دریاچه ارومیه قابل قبول و برخی شکست خورده هستند اظهار داشت: در مجموع عملکرد هفت ساله دولت تدبیر و امید در احیای دریاچه ارومیه ضعیف بوده است.

وی بیان کرد: سدسیلوه در زمان پایان خدمت در استانداری آذربایجان‌غربی اینجانب، با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و سد چیرآباد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت بعدی تحویل شد اما سد چپرآباد به تازگی افتتاح شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.