تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

مسئولین قوه‌قضائیه باید با مفاسد اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند

  • کد خبر : 17464
  • 27 آبان 1399 - 1:33
مسئولین قوه‌قضائیه باید با مفاسد اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در برنامه میعادگاه آدینه ضمن اشاره به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با فساد اقتصادی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری بوده و ایشان بارها در مورد این مسئله تأکید کرده‌اند لذا مسئولین قوه‌قضائیه در شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا وضعیت اقتصادی مردم دچار مشکل شده است نباید اجازه سوء‌استفاده مالی به احدی بدهند و باید با مفاسد اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند.

هر کس در پی یافتن عیب مردم باشد خداوند او را رسوا و بی‌آبرو می‌کند

به گزارش روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در برنامه میعادگاه آدینه ضمن بیان ادامه مباحث سنن الهی گفت: خداوند در بین مردم به گونه‌ای تدبیر نموده که هر کس آبروی دیگران را حفظ نکرده، به دنبال از بین بردن آبروی دیگران باشد و در پی یافتن لغزش‌های دیگران برود خداوند نیز در پی لغزش‌های او بوده و لغزش‌های او را آشکار کرده و او را بی‌آبرو می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به مومنین و مسلمین توصیه کرده‌اند که هیچگاه به دنبال عیوب دیگران نبوده و اگر از کسی عیب و ایرادی ببیند آن را بپوشانند و آبروی او را حفظ کنند، لذا براساس سنت الهی اگر کسی عیب دیگری را آشکار کند خداوند نیز عیب او را آشکار خواهد کرد.

وی افزود: بنابه روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، مردم نباید به دنبال عیوب و ایرادات دیگران باشند چرا که هر کس عیب مومنی را جستجو کند خداوند عیب او را جستجو می‌کند و هر کس که خداوند به دنبال عیب او باشد بی‌آبرو می‌شود هر چند در منزل خود باشد.

بی‌آبرو کردن دیگران سبب می‌شود خداوند حمایت خود را از آن شخص بگیرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه ضمن بیان روایتی از امام محمدباقر علیه‌السلام گفت: در روایتی از حضرت اینگونه ذکر شده است که انسان زمانی به کفر نزدیک‌تر است که در دین با کسی برادری کند اما به دنبال عیب‌های او بوده تا روزی عیب‌های او را آشکار کند فلذا مسلمین باید تلاش کنند تا به دنبال عیب و ایراد مردم نباشند و اگر عیوب کسی را فهمیدند نباید آن را به زبان آورده و آبروی او را ببرند.

وی ادامه داد: از امام صادق علیه‌السلام نقل است که هر کس پشت سر شخص مومنی به قصد آشکار کردن عیب و بی‌آبرو کردن او سخنی بگوید از ولایت خداوند خارج شده و وارد ولایت شیطان می‌شود، پس بی‌آبرو کردن دیگران سبب می‌شود خداوند حمایت خود را از آن شخص بگیرد لذا انسان نباید به دنبال عیوب دیگران بوده و آن‌ها را بی‌آبرو کند.

کسانی که سبب ‌آبروریزی دیگران در فضای‌مجازی می‌شوند خداوند آن‌ها را رسوا خواهد کرد

امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان اهمیت حفظ آبروی اعضای خانواده، فامیل و همسایگان پرداخت و گفت: انسان نباید در فضای خانواده و فامیل نیز به دنبال عیب اعضای خانواده و فامیل خود باشد و اگر روزی از عیب یکی از اعضای خانواده اطلاع پیدا کرد نباید آن را افشاء کند.

وی در ادامه به اهمیت حفظ آبروی اشخاص در فضای‌مجازی اشاره کرد و تأکید کرد: در زمان حال که عصر فضای‌مجازی و رسانه است متاسفانه عده‌ای با گرفتن و انتشار عکس‌ها و اخبار مربوط به اشخاص دیگر باعث بی‌آبرو شدن آن‌ها می‌شوند که براساس روایات اهل‌بیت کاری مذموم بوده و سبب بی‌آبرو شدن خودشان می‌شود.

وی در ادامه به بیان اهمیت مقابله با آبروریزی پرداخت و گفت: انسان علاوه بر اینکه نباید آبروی دیگران را ببرد وظیفه دارد جلوی کسانی را که آبروی دیگران را نزد او می‌برند بگیرد و اجازه آبروریزی دیگران را به کسی ندهد.

هدیه دادن کتاب در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روز کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: مسئله کتاب و کتابخوانی مسئله‌ای است که هم دین اسلام برای آن ارزش قائل شده و هم عقل و منطق بر آن تأکید دارد لذا مسلمین باید به مسئله کتابخوانی اهمیت دهند و دولت اسلامی نیز بر نشر کتب مفید و دائر کردن کتابخانه‌ها تلاش کند.

وی ادامه داد: باید فرهنگ عمومی جامعه در مورد مسئله کتابخوانی بیشتر شود لذا لازم است پدر و مادر در خانه علاوه بر اینکه خود اهل مطالعه باشند باید فرزندان خود را با کتاب و کتاب خواندن آشنا کنند.

وی تأکید کرد: مردم اگر بخواهند در زندگی به سعادت برسند باید به مسئله کتاب و کتابخوانی اهمیت ویژه‌ای قائل شده و کتابخوانی را در کشور به یک سنت تبدیل کنند لذا بهترین هدیه برای افراد کتاب بوده و لازم است در جامعه هدیه دادن کتاب به یک فرهنگ تبدیل شود.

مسئله نوشتن و خواندن کتاب باید در جامعه اسلامی رواج پیدا کند

وی در ادامه به بیان ارزش کتاب در اسلام پرداخت و گفت: ارزش کتاب بقدری در دین مبین اسلام زیاد است که معجزه پیامبر از نوع کتاب بوده و خداوند در قرآن به قلم و به آنچه با قلم نوشته می‌شود قسم می‌خورد، همچنین اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز بر نوشتن کتاب تأکید کرده‌اند لذا باید مسئله نوشتن و خواندن کتاب باید در جامعه اسلامی رواج پیدا کند.

وی در ادامه ضمن بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می‌فرمایند هر کس علمی را بروی یک برگ کاغذ بنویسد و از خود بجا بگذارد در روز قیامت آن یک برگ میان او آتش جهنم حائل خواهد شد، لذا حفظ و نشر علم ارزش بسیار بالایی نزد خداوند دارد.

علما و مراجع بسیاری از محضر علامه طباطبایی درس آموخته‌اند

نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان‌غربی در بخش بعدی سخنان خود ضمن اشاره به سالروز رحلت علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی از اجله علمای شیعه و صاحب کتاب تفسیرالمیزان است که علما و مراجع عظام تقلید بسیاری در محضر ایشان شاگردی کرده و درس دین آموخته‌اند.

وی افزود: علمایی که در محضر علامه طباطبایی شاگردی کرده بودند در زمان انقلاب حول محور امام خمینی (ره) با نظام طاغوت مبارزه کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند لذا انقلاب اسلامی دین بزرگی نسبت به علامه طباطبایی بر عهده دارد.

حاج ماموستا بیضاوی تلاش‌های بسیاری در زمینه حفظ وحدت در استان متحمل شدند

امام جمعه ارومیه در بخش بعدی سخنان خود ضمن تسلیت درگذشت حاج ماموستا بیضاوی به جامعه اهل‌سنت و خانواده وی گفت: برگزاری نمازهای جمعه در شهرهایی که در آن‌ها برادران اهل‌سنت زندگی می‌کنند از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است چرا که نشان دهنده اتحاد و وحدت بین مسلمین و شیعه و اهل‌سنت است.

علمای شیعه و اهل‌سنت استان باید در مسیر حفظ وحدت بین مسلمین تلاش کنند

وی در ادامه به بیان ویژگی شخصیت تقریبی ماموستا بیضاوی پرداخت و گفت: مرحوم ماموستا بیضاوی در زمینه ایجاد وحدت و همدلی در استان و ارومیه زحمات بسیاری متحمل شده‌اند لذا لازم است همه علمای شیعه و اهل‌سنت از این شخصیت درس وحدت و همدلی آموخته و در مسیر حفظ وحدت در بین آحاد جامعه تلاش کرده و اجازه ندهند که دشمن بین مسلمین تفرقه ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر در بین مسلمین وحدت حاکم شود دشمنان نمی‌توانند در بین آن‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را از بین ببرند چرا که آنچه که سبب از بین رفتن و تسلط دشمن می‌شود مسئله تفرقه و تشدد است.

مسئولین قوه‌قضائیه باید با مفاسد اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با فساد اقتصادی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری بوده و ایشان بارها در مورد این مسئله تأکید کرده‌اند و مبارزه با مفاسد اقتصادی را از مصادیق جهاد فی سبیل الله دانسته و مبارزه با فساد را از ملزومات ایجاد عدالت در جامعه عنوان کرده‌اند لذا مسئولین باید با فساد با شدت اما عادلانه مبارزه کنند.

وی تأکید کرد: مسئولین قوه‌قضائیه در شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا وضعیت اقتصادی مردم دچار مشکل شده است نباید اجازه سوء‌استفاده مالی به احدی بدهند و باید با مفاسد اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند.

وظیفه همه مردم رعایت موازین بهداشتی تا حد توان است

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر رعایت موازین بهداشتی توسط مردم گفت: مسئله دیگری که لازم است به آن اشاره شود لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است لذا وظیفه همه مردم این است برای حفظ جان خود و دیگران تا حد توان موازین بهداشتی را رعایت کنند و به کمک کسانی بپردازند که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.