تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

مصوبه افزایش تعرفه صادراتی محصول سیب درختی و پرتقال لغو شد

  • کد خبر : 13467
  • 30 بهمن 1398 - 7:31
مصوبه افزایش تعرفه صادراتی محصول سیب درختی و پرتقال لغو شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور جلوگیری از متضرر شدن چرخه صادرات،مصوبه افزایش تعرفه صادرات سیب و پرتقال لغو شد.

رسول جلیلی بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در مورخه ۲۷ بهمن ماه سال جاری در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، با برقراری عوارض برای صادرات محصولات سیب درختی و پرتقال مخالفت گردید.

 

وی افزود: بر اساس این درخواست و با پیگیری استاندار آذربایجان‌غربی این مصوبه لغو شد. پیش از این آذربایجان‌غربی آمادگی خود را برای تامین سیب مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان اعلام کرده بود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: درحال حاضر طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، حداقل ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های کشور موجود است که از این مقدار در حدود ۳۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی وجود دارد.

 

جلیلی خاطر نشان کرد: باغداران آذربایجان‌غربی امسال با برداشت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص دادند؛ از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته‌است و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.