تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

منازل مسکونی امن‌ترین مکان برای مردم در روز سیزده‌بدر است

  • کد خبر : 14108
  • 13 فروردین 1399 - 6:43
منازل مسکونی امن‌ترین مکان برای مردم در روز سیزده‌بدر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: منازل مسکونی امن‌ترین مکان در روز سیزده بدر در استان است و مردم باید در این روز در خانه بمانند.

جواد آقازاده بیان کرد: مردم استان در مهار و کنترل ویروس کرونا همکاری خوبی با مسئولان داشتند و انتظار می‌رود در برگزاری آئین سیزده بدر نیز به توصیه‌های پزشکی در مورد رعایت موارد اعلام شده توجه کرده و از خانه خارج نشوند.

 

وی افزود: مردم با در خانه ماندن و خودداری از حضور در تجمعات، بزرگترین کمک را در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می‌دهند و اگر به همین رویه خود مبنی بر قرنطینه خانگی و خودداری از ترددهای غیرضروری ادامه دهند، ریشه‌کنی ویروس کرونا سریع‌تر انجام می‌گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم با ماندن در خانه و خودداری از حضور در پارک‌ها و فضاهای سبز، به حفظ سلامتی خود کمک کنند، تصریح کرد: بدون شک اگر مردم همراهی نکنند و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را به ویژه در روز طبیعت رعایت نکنند شاهد افزایش شمار مبتلایان و بستری‌ها در بیمارستان خواهیم بود.

 

آقازاده خاطرنشان کرد: دورهمی‌های خانوادگی زمینه انتشار ویروس کرونا را فراهم می‌کند و در این شرایط هیچکس با یکدیگر رفت و آمد نکرده و دورهمی‌های فامیلی تشکیل ندهند.

 

وی با بیان اینکه مردم با در خانه ماندن نه فقط خودشان را از ابتلاء به این بیماری مصون می‌دارند بلکه سلامت اطرافیان خود را نیز تا حد زیادی تأمین می‌کنند اظهار داشت: مردم در روزهای اخیر همکاری و مشارکت خوبی نیز در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشتند و اگر این طرح با همین روند ادامه یابد، می‌توان به قطع رنجیره انتقال ویروس کرونا، در زمان کوتاه‌تری امیدوار شد.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.