تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان احداث می شود

  • کد خبر : 15709
  • 31 تیر 1399 - 9:30
نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان احداث می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در راستای کمک به درآمدزایی موقوفات و بقاع متبرکه و کمک به تولید، نیروگاه خورشیدی در این اماکن احداث می‌شود.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در راستای سیاست جدید سازمان اوقاف و امورخیریه به دنبال توسعه تولید در موقوفات و بقاع متبرکه هستیم تا علاوه بر انجام وظایفی همچون ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف اسلام و اهل بیت (ع)، اطعام، عزاداری، کمک به دارو و درمان نیازمندان، بتوانیم ظرفیت وقف را در راستای خدمت به مردم و همچنین رونق تولید به کارگیری کنیم.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی یکی از راه‌های درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات و همچنین توسعه تولید است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ای در این راستا با شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: مجوزهای لازم از این شرکت برای احداث نیروگاه خورشیدی اخذ شده که مقدمه ای برای راه اندازی آنهاست.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: بخش عمده انرژی و تولید برق کشور با سوخت های فسیلی صورت می گیرد که تجدید پذیر نیستند اما خورشید منبعی دائمی است که از نظر آثار زیست محیطی کمترین آسیب را به طبیعت می رساند و انرژی پاک، بی پایان، رایگان و بی خطر است که با توجه به این امر، حرکت در این مسیر برای کمک به کشور بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.