تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

هر گونه جابه‌جایی دام بدون پلاک کوبی قاچاق محسوب می‌شود

  • کد خبر : 16503
  • 21 شهریور 1399 - 12:47
هر گونه جابه‌جایی دام بدون پلاک کوبی قاچاق محسوب می‌شود
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: هر گونه جابه‌جایی دام بدون پلاک کوبی و هویت گذاری در داخل و در مبادی ورودی و خروجی در استان، قاچاق محسوب می‌شود.

رسول جلیلی در جلسه ساماندهی پلاک کوبی احشام استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: از تمامی دامداران اعم از عشایری، روستایی و صنعتی درخواست می‌شود، بخاطر جلوگیری از ضبط دام‌های خود توسط ارگان‌های ذیربط قاچاق کالا و ارز در اسرع وقت اقدام به پلاک کوبی احشام خود و ثبت در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی اقدام نمایند.

وی بر لزوم مشارکت همگانی دامداران استان برای تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین تاکید کرد و افزود: با توجه به بالا بودن جمعیت دامی استان، مخصوصا دام سبک که اکثرا به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می‌شود، این امر موجب کندی روند پلاک گذاری شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: دام، یکی از سرمایه‌های بزرگ اقتصاد ملی میباشد که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود و انجام پلاک کوبی احشام در راستای جلوگیری از قاچاق دام‌ها انجام می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در ابن جلسه اظهار کرد: با توجه به اتمام زمان پلاک کوبی، دام‌های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه‌ها و اخذ خدمات دولتی را طبق قانون مبارزه با قاچاق، کالا و ارز را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند و حتی دام‌های موجود در دامداری نیز به عنوان دام قاچاق محسوب می‌شوند.

رضا یوسفی رضایی با بیان اینکه ۸۵ درصد دامداری‌های استان به روش سنتی مدیریت می‌شوند، تصریح کرد: در این استان در حدود ۴ میلیون و ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد که نزدیک دو میلیون راس از این دام‌ها متعلق به عشایر استان است.

وی با تاکید بر افزایش آگاهی و مشارکت دامداران استان در خصوص پلاک کوبی دام‌ها ادامه داد: نزدیک به ۲۵ درصد از دام‌های استان تا کنون هویت گذاری و پلاک کوبی شده اند و این روند باید تسریع یابد.

یوسفی رضایی خاطر نشان کرد: با توجه به پراکنش دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظورتسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح پلاک کوبی به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت‌های دهیاری‌ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از طرق مختلف اعم از حضور در روستا‌ها، تشکل‌های دامداری، تهیه بنر، بروشور و … انجام گیرد.

وی اضافه کرد: دام‌های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز‌های لازم را اخذ نمایند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.