تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

وظیفه ما امروزه جمع‌آوری آثارو اسناد دوران هشت سال دفاع مقدس در استان است

  • کد خبر : 15105
  • 22 خرداد 1399 - 10:14
وظیفه ما امروزه جمع‌آوری آثارو اسناد دوران هشت سال دفاع مقدس در استان است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت:امروز ما وظیفه داریم تا آثار و اسناد دوران هشت سال دفاع مقدس را جمع‌آوری کرده و در اختیار آیندگان قرار دهیم تا از رشادت‌های آن دوران مطلع و در راستای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب گام بردارند.

علی مصطفوی در جلسه شورای راهبردی و برنامه‌ریزی و جمع‌آوری اسناد نقش دولت در دوران دفاع مقدس، با بیان این که یک هشتم مرزهای کشورمان در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار جانباز شیمیایی در سردشت زندگی می‌کنند که ۴۰۰ نفر از این تعداد در شرایط بسیار ویژه‌ای به سر می‌برند و و موضوع نشان دهنده از آثار تخریبی جنگ در استان آذربایجان غربی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، افزود: شهدا، آزاده‌ها، جانبازان، رزمندگان و عموم مردم با حضور پرشور خود در آن دوران به همگان نشان دادند که وحدت ملت ایران اسلامی مثال زدنی است به گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن باقی نماند.

وی تصریح کرد: امروز نیز ما وظیفه داریم تا آثار و اسناد دوران هشت سال دفاع مقدس را جمع‌آوری کرده و در اختیار آیندگان قرار دهیم تا از رشادت‌های آن دوران مطلع و در راستای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب گام بردارند.

مصطفوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه مستند سازی اقدامات دولت و مردم در مقابله با بیماری کرونا، تأکید کرد: در امر مبارزه با بیماری کرونا نیز همانند دوران دفاع مقدس است به طوری که ملت ایران اسلامی دست به دست هم برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا تلاش می کنند، بنابراین تلاش های انجام شده باید مستندسازی شود تا ایثارگری اقشار مختلف مردم بویژه کادر درمانی و پزشکان برای آیندگان ملموس باشد.

وی با تاکید بر تسریع در جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس در ادارات یادآور شد: چنین اقداماتی باید در طول دهه‌های گذشته انجام می‌پذیرفت ولی با این همه حال اقدام ارزشمندی است.

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از احمدی؛ رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس و از رزمندگان حاضر در عملیات افتخار آفرین آزاد سازی خرمشهر تقدیر کرد.

انتهای خبر

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.