تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

پرداخت۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به مشاغل آسیب دیده در استان

  • کد خبر : 16521
  • 22 شهریور 1399 - 10:22
پرداخت۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به مشاغل آسیب دیده در استان
سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: تاکنون متقاضی برای دریافت ۲۸۰ میلیارد تومان از سهمیه در سامانه کارا اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و ۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات نیز پرداخت شده است.

آمیان با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات احصایی اداره کار از سازمان تامین اجتماعی، یک هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان اعتبار آذربایجان غربی از تسهیلات کرونا است،اظهارداشت: تاکنون متقاضی برای دریافت ۲۸۰ میلیارد تومان از سهمیه در سامانه کارا اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و ۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مشمولین می‌توانند با تکمیل اطلاعات ظرف مدت یک هفته از تسهیلات بهره‌مند شوند، افزود: این تسهیلات با نرخ بهره بانکی ۱۲ درصد و تقسیط ۲۴ ماهه با سه ماه تنفس در پرداخت، ارائه می‌شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه به ازای هر نفر خویش فرما ۶ تا ۸ میلیون تومان،بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده فعال به ازای هرنفر شاغل ۱۲ میلیون تومان و بنگاه‌هایی که به اجبار توسط دولت تعطیل شده‌اند به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان از این تسهیلات می توانند بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات تا آخر شهریور ماه سال جاری اعلام شده است.

آمیان با بیان اینکه ارائه اطلاعات ناقص در بانک اطلاعاتی سامانه کارا و نبود مستندات کامل، عدم درخواست و تمایل برخی به علت کم بودن مدت زمان بازپرداخت تسهیلات و نبود ضمانت نامه بانکی از جمله مشکلات موجود در فرآیند پرداخت تسهیلات مذکور است.

وی با اشاره به مکاتبات استاندار اذربایجان غربی با معاون اول رییس جمهور در خصوص تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونا تا مهرماه ادامه داد: پیشنهاد افزایش مدت زمان تقسیط بازپرداخت از ۲۴ ماه به ۳۶ ماه و کاهش نرخ بهره بانکی به ۸ درصد همچنین بهره مندی  تمامی رسته‌های شغلی آسیب دیده از تسهیلات از سوی استاندار به اقای جهانگیری ارائه شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.