تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

پروازهای فرودگاه ماکو به بیش از ۶ پرواز در هفته افزایش می یابد

  • کد خبر : 15042
  • 18 خرداد 1399 - 11:09
پروازهای فرودگاه ماکو به بیش از ۶ پرواز در هفته افزایش می یابد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای تهران به منطقه آزاد ماکو و بالعکس به بیش از ۶ پرواز در هفته افزایش می یابد.

محمدرضا عبدالرحیمی بیان کرد: تسهیل تردد گردشگران، فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران، متخصصان و شهروندان این منطقه از طریق حمل و نقل هوایی که علاوه بر آثار مستقیم حمل و نقل سریع و ایمن، آثار غیر مستقیم، القایی و تکاثری قابل توجهی عاید منطقه می‌کند، از مهمترین دلایل راه‌اندازی پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: پرواز این شرکت که شرکت هواپیمایی ملی و حامل پرچم کشورمان است، قطعا موجب قرار گرفتن منطقه آزاد ماکو در شبکه وسیع و گسترده پروازی داخلی و بین المللی این شرکت و معرفی و جلب و جذب گردشگران و سرمایه گذاران بیشتر به منطقه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: از اول تیرماه روزهای شنبه تا پنجشنبه به صورت روزانه  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تهران به فرودگاه ماکو پرواز خواهد داشت.

عبدالرحیمی خاطرنشان کرد: طی دو هفته آینده پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تهران به ماکو در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه ماکو و برعکس انجام می‌شود و روزهای شنبه و چهارشنبه نیز این پروازها برقرار خواهد بود.

وی اذعان داشت: احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از زیرساختهای تسهیل و تسریع توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق تسهیل تردد و ارتباطات جامعه محلی با نقاط مختلف کشور و حضور آسان سرمایه گذاران و گردشگران در منطقه آزاد ماکو از مهمترین پروژه‌های عمرانی در خدمت کل منطقه آزاد است که در سالهای اخیر توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در کنار دیگر پروژه های انجام شده و دردست انجام از محل منابع سازمان منطقه  انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه سال گذشته از طریق این فرودگاه  ۱۶ هزار و ۶۱۵ مسافر جابجا شده بود، ادامه داد:  احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد ماه سال ۱۳۹۳  آغاز و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد.

عبدالرحیمی اظهار داشت: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است و ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع با طراحی منحصر به فرد احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.

وی  با بیان اینکه برج مراقبت این فرودگاه به ارتفاع ۳۲.۸ متر و طول باند پروازی سه هزار و ۱۵۰ متر و عرض باند ۴۵مترو با شانه خاکی ۶۰متر  است، گفت: مجوز مرز هوایی این فرودگاه در مهر ماه ۹۷ صادرشده و پروازهای بین المللی نیز متناسب با فراهم شدن شرایط تقاضا بزودی برقرار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.