تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

پرورش دانش‌آموزان انقلابی و متدین نیاز جامعه اسلامی است

  • کد خبر : 16409
  • 15 شهریور 1399 - 17:46
پرورش دانش‌آموزان انقلابی و متدین نیاز جامعه اسلامی است
امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه مسوولان آموزش و پرورش و نیاز جامعه اسلامی تربیت دانش آموزان انقلابی، متدین، متفکر و مجاهد است.

حجت‌السلام سیدمهدی قریشی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس آذربایجان‌غربی در جمع دانش‌آموزان مدرسه شهید مصلی‌نژاد ارومیه بیان کرد: مسوولان آموزش و پرورش در سالم‌سازی محیط برای تربیت علما و اندیشمندان آینده کشور نقش بسزایی دارند.

وی معلمی را شغل انبیای الهی عنوان کرد و اظهار داشت: این تعبیر بهترین و با ارزش‌ترین جایگاه را برای معلمان در دین اسلام رقم زده است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: تکریم جایگاه معلم ضروریست و یادآوری شان و منزلت معلمان نیز برای جامعه باید همیشه تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام انسان تربیت شده از مقام فرشتگان نیز بالاترست گفت: کار معلمان تربیت انسان اشرف مخلوقات است و از این مقام مقامی بالاتر وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در دین اسلام مساله تعلیم و تعلم و معلم واژه‌های مقدسی هستند چرا که اگر تعلیم و تعلم نباشد خلقت انسان بدون مفهوم خواهد بود افزود: سرخلقت هستی مساله تعلیم و تربیت بوده و محور این موضوع معلمان هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید قدر معلمان را بدانند بیان کرد: معلمان باید سخنان رهبری را سرلوحه امور خود قرار دهند و همواره در تربیت دانش‌آموزان آن را مدنظر داشته باشند.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تربیت دانش‌آموزان متفکر، عامل و مجاهد، متدین و اندیشمند به رفع مشکلات کمک شایانی کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.