تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

پشتیبانی امور دام از عوامل رکود تولید صنعت دامداری و مرغداری است

  • کد خبر : 14830
  • 04 خرداد 1399 - 13:15
پشتیبانی امور دام از عوامل رکود تولید صنعت دامداری و مرغداری است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پشتیبانی امور دام خود یکی از عوامل رکود تولید صنعت دامداری و مرغداری است.

جلال محمودزاده اظهار داشت: متاسفانه نهاده‌های کشاورزی از جمله کود و سم در کشورمان به موقع تامین نشده و سموم تقلبی در بازار به وفور وجود دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه بخش کشاورزی در کشور به حال خود رها شده است، بیان کرد: در این راستا نهاده‌های کشاورزی از جمله کود و سم به موقع تامین نشده و اینکه سموم تقلبی در بازار به وفور وجود دارد. همچنین بخش صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون رها شده و بیشتر مجریان این بخش با ورشکستگی رو به رو شده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه صنعت مرغداری کشور فلج شده است افزود: عملکرد ضعیف پشتیبانی امور دام و جلوگیری از صادرات مرغ مازاد تولید، مرغداران را به زانو درآورده در حالی که در هیچ کجای دنیا و در هیچ کشوری، صادرات محصولات کشاورزی ممنوع نیست.

محمودزاده تصریح کرد: در سایر کشورهای دنیا اگر دولت می‌خواهد قیمت داخل را متعادل کند از شیوه‌های دیگری همچون تعرفه استفاده می‌کند اما در کشورمان دولت تنها راه کنترل قیمت داخل را ممنوعیت صادرات می‌داند در حالی که این برای بخش تولید خطرناک و نابودکننده بوده به همین سبب بیشتر مرغداری‌ها و زنجیره‌های تولید تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی امور دام خود یکی از عوامل رکود تولید صنعت دامداری و مرغداری است و نه تنها پشتیبانی امور دام مشکل را حل نمی‌کند بلکه خود تبدیل به یک بخشی از تجارت و بازار سیاه شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.