تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

پوشش ۹۵ درصد وارنیش فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 12856
  • 28 دی 1398 - 8:02
پوشش ۹۵ درصد وارنیش فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی آذربایجان‌غربی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: پوشش وارنیش فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی استان به ۹۵ درصد رسید.

رسول انتظارمهدی با بیان اینکه پوشش وارنیش فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی آذربایجان‌غربی به ۹۵ درصد رسیده است اظهار داشت : این میزان در سال تحصیلی گذشته ۸۹ درصد بود که با تلاش نیروهای بخش سلامت و آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، این رقم در سال تحصیلی جاری ۶ درصد افزایش یافت.

 

وی افزود: در قالب این برنامه، بهورزان و مراقبان سلامت شاغل در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت، پس از طی کارگاه‌های بازآموزی با مراجعه به مدارس ابتدایی در قالب بسته سطح یک خدمات سلامت دهان و دندان، خدمات معاینه دهان و دندان و تعیین نیاز درمانی، ارایه خدمت وارنیش فلورایدتراپی و آموزش تئوری و عملی بهداشت دهان و دندان را انجام دادند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این خدمات به دانش‌آموزان اول تا ششم ابتدایی ارایه می‌شود و همکاری مدارس در این خصوص بسیار قابل توجه بود.

 

انتظارمهدی ادامه داد: کمبود فلوراید دریافتی از طریق آب، میوه، سبزی و غذاهای دریایی یکی از عوامل خطر ایجاد پوسیدگی در دندان‌های شیری و دایمی است.

 

وی خاطر نشان کرد: به علت پایین‌بودن فلوراید آب آشامیدنی از حد مطلوب آن در اکثر نقاط کشور، اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، وارنیش فلورایدتراپی را به عنوان یک روش موثر، ایمن و آسان برای افزایش مقاومت دندان‌ها انتخاب کرده‌است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.