تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

پیشرفت فیزیکی سد گرده‌بین پیرانشهر به ۲۰ درصد رسیده است

  • کد خبر : 17612
  • 05 آذر 1399 - 9:12
پیشرفت فیزیکی سد گرده‌بین پیرانشهر به ۲۰ درصد رسیده است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون پس از سال‌ها، پیشرفت فیزیکی سد گرده‌بین پیرانشهر به ۲۰ درصد رسیده و با تکمیل آن می‌توان هشت هزار هکتار زمین را در دشت لاجان آبیاری کرد.

کمال حسین‌پور با اشاره به آخرین وضعیت سد گرده‌بین پیرانشهر اظهار داشت: هم اکنون پس از سال‌ها، پیشرفت فیزیکی سد گرده‌بین پیرانشهر به ۲۰ درصد رسیده و با تکمیل آن می‌توان هشت هزار هکتار زمین را در دشت لاجان آبیاری کرد.

وی افزود: متاسفانه تعطیلی این سد سبب هدررفت بیت‌المال شده است و پایان بخشی به این پروژه به توسعه آبیاری تحت فشار و آب شرب کمک می کند بنابراین تکمیل این پروژه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم احداث یک دستگاه ایکس ری در مرز تمرچین پیرانشهر افزود: نصب این دستگاه می‌تواند سبب عبور ۱۰۰ کالای ترانزیتی از مرز شود و از سوی دیگر باز شدن دو معبر قاسم رش و اشکان سردشت می‌تواند گام مهمی در اشتغال‌زایی باشد.

وی با اشاره به مشکل جاده سردشت به بوکان بیان کرد: شهرستان سردشت به جاده بانه، پیرانشهر و مهاباد متصل است که متاسفانه سه جاده آن در حد جاده‌های روستایی بوده و استاندارد نیست و با وصل کردن سردشت از طریق ربط به بوکان می‌توان شاهد یک جاده استاندارد بود و در بخش راه روستایی نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد.

حسین‌پور در ادامه با ابراز تاسف از اینکه آذربایجان‌غربی در سطح کشور استان آخر از لحاظ سرانه فضای آموزشی است اظهار داشت: متاسفانه سردشت و پیرانشهر نیز در سطح استان جزو محروم‌ترین شهرستان‌ها هستند تا جایی که در ۲۰ سال گذشته هیچ کلاس درسی در سردشت ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پروژه‌های مدرسه‌سازی در دو شهرستان پیرانشهر و سردشت در حال اجرا است بیان کرد: در آینده با کمک خیران و بودجه اداره کل آموزش و پرورش استان، ۱۱۴ کلاس درس با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان و ۶۴ کلاس درس با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در سردشت احداث شده که این خود سبب رشد چشمگیر در افزایش فضای آموزشی این دو شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.