تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

پیشرفت ۸۵ درصدی احداث تالار فرهنگی ارومیه

  • کد خبر : 16192
  • 01 شهریور 1399 - 8:49
پیشرفت ۸۵ درصدی احداث تالار فرهنگی ارومیه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: احداث تالار فرهنگی ارومیه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام ۱۵ درصد باقی مانده این طرح هیچ کمبودی در تخصیص اعتبار وجود ندارد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه این طرح بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۵۶۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی افزود: نوسان‌های ارزی سبب شده تا برای اتمام ۱۵ درصد باقی مانده این طرح نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه هیچ کمبودی در تخصیص اعتبار برای اتمام این طرح وجود ندارد، بیان کرد: این طرح هرچند از محل اعتبارات ملی در حال احداث است ولی استاندار آذربایجان‌غربی از محل اعتبارات استانی نیز کمک حال ما در اتمام این طرح بوده است.

وی ادامه داد: توجه دولت به پروژه‌های فاخر فرهنگی به اندازه‌ای است که مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات مانع اختصاص بودجه به این گونه طرح‌ها از جمله تالار بزرگ ارومیه نشده است.

حجت الاسلام خدایاری به آغاز عملیات احداث این تالار از سال ۱۳۸۶ اشاره کرد و افزود: این طرح تا سال ۱۳۹۲ و قبل از روی کار آمدن دولت دکتر روحانی کمتر از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با عزم جدی دولت تدبیر و امید در اتمام آن هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

وی با اعلام اینکه احداث بخشی از این تالار تا شهریورماه به پایان می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تالار بزرگ ارومیه در دهه فجر امسال به طور کامل به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش شیوع بیماری کرونا در تاخیر اجرای این طرح، بیان کرد: بخشی از این تالار در خردادماه باید به بهره برداری می‌رسید که متاسفانه مشکلات به وجود آمده از شیوع این بیماری سبب شد تا با تاخیر چند ماهه انجام شود.

وی با اشاره به مراحل پایانی احداث سالن یک هزار و ۳۰۰ نفری این تالار، اظهار داشت: سالن موسیقی ۴۵۰ نفری این تالار نیز در حال اتمام است که نقش بسزایی در حمایت از اصحاب موسیقی و ایجاد انگیزه در آنان خواهد داشت.

حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه تالار بزرگ ارومیه، یک چهارم فضای فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود، گفت: کل فضای فرهنگی و هنری استان نزدیک به ۷۴ هزار متر مربع است که تالار بزرگ ارومیه به تنهایی بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع از این فضا را شامل می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.