تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

کاهش آب دریاچه ارومیه در این فصل طبیعی است

  • کد خبر : 16700
  • 03 مهر 1399 - 8:39
کاهش آب دریاچه ارومیه در این فصل طبیعی است
رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از خردادماه امسال هیچ آبی وارد دریاچه ارومیه نشده و کاهش آب آن در این فصل طبیعی است.

فرهاد سرخوش با اعلام اینکه وسعت آب دریاچه ارومیه هم ‌اکنون به ۲ هزار و ۸۰۷ کیلومتر مربع رسیده است،اظهار کرد: تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه ارومیه هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و به سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: از خردادماه امسال هیچ آبی وارد دریاچه ارومیه نشده و کاهش آب آن در این فصل طبیعی است.

رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به آغاز کاهش نسبی دمای هوا در منطقه،تصریح کرد: از آبان‌ ماه شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق آبه آن خواهیم بود و در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۷ سانتی‌متر بالاتر از آب‌های آزاد ثبت شده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی امسال و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد،اضافه کرد: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه نیز دی ماه امسال همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.