تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

کاهش ۷۰ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی آذربایجان غربی

  • کد خبر : 14401
  • 01 اردیبهشت 1399 - 6:28
کاهش ۷۰ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی آذربایجان غربی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال به دلیل اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی تردد های ثبت شده با کاهش ۷۰ درصدی به عدد ۲۳۰ هزار تردد رسیده است.

ارسلان شکری با بیان اینکه طی فروردین ماه امسال در نیمه نخست از مبادی ورود و خروج استان ۷۵۰ هزار تردد به ثبت رسیده بود که امسال در مدت زمان یاد شده به دلیل اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی ترددهای ثبت شده شاهد کاهش ۷۰ درصدی بوده و به عدد ۲۳۰ هزار تردد رسیده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۲۰ هزار تردد از مبادی ورود و خروج استان به ثبت رسیده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد افزود: به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تردد روزانه از مبادی ورود و خروج استان کاهش چشمگیری داشته است به صورتی که در سال گذشته روزانه ۹۳ هزار تردد به ثبت می‌رسید در حالی که امسال به ۲۸ هزار تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: نیمه نخست فروردین ماه سال جاری بالغ بر ۴۲۰ کیلومتر خط کشی از محورهای ارتباطی استان خط به صورت ۶ خطه در محدوده‌های ورودی استان اجرا شده است.

شکری با اشاره به تعمیر و نگهداری تعداد ۹۷۴ دستگاه چراغ‌های چشمک زن سولار و برقی در سطح استان طی یک ماهه نخست از سال جاری، خاطر نشان کرد: همچنین در راستای آشکارسازی نقاط پرحادثه تعداد ۱۵۰ دستگاه چراغ‌های آذرخشی پلیس مجازی سولار در سطح استان نصب شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات و تمهیدات انجام یافته در این ارتباط یادآور شد: با ایجاد ۵۲ گیت ایست بازرسی در قالب اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی نسبت به نصب تجهیزات ایمنی شامل علائم آشکار سازی، کاهش سرعت، نصب تابلو، علائم و چراغ‌های هشدار دهنده با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: رنگ آمیزی و آشکارسازی ۱۸۸ مورد سرعت گاه و تحویل رنگ به اکیپ‌های امانی جهت رنگ آمیزی توسط اکیپ‌های راهداری استان از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در فروردین ماه سال جاری را شامل می‌شود.

شکری از شانه سازی، تسطیح و رگلاژ شانه‌های خاکی و نخاله برداری ۶۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: نصب بنرهای پیام ترافیکی به تعداد ۷۹۸ مورد در سطح استان و شستشوی تابلو و علائم جاده‌ای به تعداد ۴۹۲۶۵ مورد در محورهای مواصلاتی استان نیز در این ایام صورت پذیرفته است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.