تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

کاهش ۷۵ درصدی فوتی با گاز منواکسیدکربن

  • کد خبر : 12178
  • 21 آذر 1398 - 9:04
کاهش ۷۵ درصدی فوتی با گاز منواکسیدکربن
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تا ۱۸ آذرماه ۱۱۹ نفر با گاز منواکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

باقر بهرامی عنوان کرد: تعداد مسمومیت با گاز منواکسیدکربن از اول سال تا پایان آبان ماه سالجاری ۱۹۹ نفر بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه سال جاری تا ۱۸ آذرماه ۱۱۹ نفر با گاز منواکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند افزود:  در این رابطه فقط یک نفر فوتی بوده که  نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و بررسی فنی وسایل گرمایشی و مسیر دودکش از اقدام‌هایی است که باید در فصل زمستان توسط مشترکان گاز شهری برای جلوگیری از گازگرفتگی انجام شود.

 

بهرامی خاطر نشان کرد: به طور معمول ساکنان منازلی که از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌کنند یا هیچ روزنه‌ای برای تبادل هوا با محیط بیرون از خانه ندارند، در معرض خطر بیشتر این مسمومیت هستند.

 

وی با بیان اینکه  سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش قدرت دید، خواب آلودگی شدید و کسل شدن از جمله علائم اولیه مسمومیت با گاز خطرناک‌ منوکسیدکربن محسوب می شوند اظهار کرد: مردم بلافاصله پس از مشاهده این علائم باید با اورژانس ۱۱۵ تماس و با خارج کردن مصدوم از فضای آلوده و قرار دادن وی در فضای باز از پیشرفت مسمومیت جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.