تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

کشت کلزا از برنامه های‌ وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی است

  • کد خبر : 15479
  • 16 تیر 1399 - 9:25
کشت کلزا از برنامه های‌ وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی است
سرپرست جهاد کشاورزی ارومیه گفت: کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا، از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی است .

محمود سپهرفر در حاشیه بازدید از مزرعه کلزا گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۲۰ تُن دانه روغنی کلزا از اراضی زیر کشت این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا از مزارع ارومیه آغاز شده است گفت: امسال ۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در حوزه چنقرالو، نازلوچای و باراندوچای زیر کشت این محصول رفته و حوزه چنقرالو با حدود ۲۰ هکتار سطح زیر کشت بیشترین میزان کشت را به خود اختصاص داده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اظهار کرد: ۱۰۰ درصد برداشت به صورت مکانیزه انجام می‌شود و برداشت این محصول از هفته گذشته در حوزه نازلوچای آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود برداشت تا اواسط مرداد ادامه داشته باشد.

سپهرفر، میانگین برداشت در هر هکتار از مزارع کلزای شهرستان را، سه هزارکیلوگرم اعلام کرد و یادآور شد: کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا، از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی است که با حمایت دستگاه‌های اجرایی و تلاش کشاورزان می‌توان از چالش‌های جدی تولید روغن خوراکی خارج شد.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر حمایت وزارت جهاد کشاورزی از بهره برداران کشت کلزا، تمامی محصول نیز به صورت تضمینی با قیمت مصوب خریداری می‌شود.

در ادامه سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه افزود: انبار تعاون روستایی شهرستان ارومیه واقع در ۵ کیلومتری جاده ارومیه _ مهاباد برای خرید این محصول در نظر گرفته شده است و تعاون روستایی به عنوان مباشر وظیفه خرید و تحویل کلزا را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.