تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

کشف و ضبط۲ راس گونه حفاظت‌شده “گوزن زرد” در سردشت

  • کد خبر : 16943
  • 19 مهر 1399 - 8:29
کشف و ضبط۲ راس گونه حفاظت‌شده “گوزن زرد” در سردشت
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۲ راس گوساله گونه حفاظت‌شده "گوزن زرد ایرانی" در سردشت کشف و ضبط شد.

مهران نظری بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت ظهر روز چهارشنبه با دریافت خبری مبنی بر نگهداری ۲ راس گوساله گوزن زرد در یک انبار متروکه در حاشیه این شهر با همکاری نیروی انتظامی راهی این محل شدند.

وی اظهار داشت: سن این ۲ گوساله گوزن بعد از کشف و ضبط توسط کارشناسان ۶ ماهه تخمین زده شده که توسط یک تبعه عراقی ساکن سردشت خریداری شده‌ بود و با گماردن یک نفر نگهبان قصد داشتند این ۲ راس را از مبادی غیر رسمی و به صورت غیر قانونی از کشور خارج کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست  آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یک قبضه اسلحه قاچاق نیز از محل نگهداری گوساله ها ضبط شده، تصریح کرد: طبق اطلاعات کسب شده مظنون  اصلی برای تهیه این ۲ راس گوزن تاکنون یک میلیارد ریال هزینه کرده‌ و هم اکنون متواری است.

نظری با بیان اینکه هیچ شکارچی یا قاچاقچی حیات وحش نمی‌تواند از چنگ قانون بگریزد، ادامه داد: این فرد نیز شناسایی شده و به زودی با همکاری نیروهای یگان حفاظت  و توسط پلیس دستگیر و تحویل مراجع قانونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گوزن های کشف شده به علت شرایط نامناسب نگهداری و حمل غیر استاندارد جراحت‌های سطحی داشتند که در حال حاضر جهت تیمار و درمان در یک مرکز توسط محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست نگهداری می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: این گوزن‌ها توسط محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت رهاسازی به جزیره اشک منتقل شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.