تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

کودهای کشاورزی طبق برنامه توزیع می‌شود

  • کد خبر : 17738
  • 12 آذر 1399 - 10:07
کودهای کشاورزی طبق برنامه توزیع می‌شود
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: توزیع کودهای شیمیایی طبق برنامه در سراسر کشور در حال انجام است و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

حمید رسولی در خصوص آخرین وضعیت توزیع کودهای شیمیایی در کشور، اعلام کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت متبوع و به میزانی که در جداول توزیع مشخص شده است تامین و توزیع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه در استان‌های سراسر کشور انجام گرفته و بر این اساس هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: کشاورزان عزیز در سراسر کشور برای تامین کود مورد نیاز خود طبق رویه جاری اقدام و برای دریافت سهمیه خود به کارگزاری منطقه خود مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: بر این اساس از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کود اوره در استان‌های سراسر کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

رسولی در خصوص کودهای فسفاته و پتاسه نیز گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن ذخیره استراتژیک کودهای مذکور را داریم و در تمامی استان‌ها به میزان کافی از این کودها موجود بوده و برای مصرف در اختیار کشاورزان زحمتکش قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد این تلاش منجر به افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در زمینه نگرانی برخی کشاورزان در خصوص افزایش قیمت کودهای شیمیایی خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت‌ها بر اساس مصوبات دولت بعلت تغییر نرخ ارز تخصیصی به کودهای وارداتی (فسفاته و پتاسه) اتفاق افتاده است و البته ۷۰ درصد از کودهای توزیعی را که تولید داخل می باشند را شامل نشده است و کود اوره همچنان با قیمت بسیار مناسب سال قبل در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌گیرد و هیچگونه افزایش قیمتی در خصوص قیمت کود اوره در سال جاری نداشته‌ایم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.