تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی برکت زیادی برای روستاها داشته است

  • کد خبر : 17054
  • 28 مهر 1399 - 7:55
یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی برکت زیادی برای روستاها داشته است
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سطح و حجم نقدینگی و گردش مالی که در شرکت‌های آبفای شهری و روستایی در جریان است به مدیریت اجازه می دهد که مشکلات روستایی را با سرعت برطرف کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: آنچه در استان اصفهان قابل مشاهده است، این است که یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی برکت زیادی برای روستاها داشته و توانسته بخشی از منابعی که در اختیار آبفای شهری بوده را به سمت روستا سوق بدهد.

وی افزود: ارائه خدمات و درآمد شرکت‌های آب و فاضلاب روستاها در گذشته بیشتر به صورت یارانه‌ای بود و دولت نیز در تأمین این یارانه‌ها کند عمل می‌کرد و همیشه شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به‌عنوان یک شرکت دولتی نمی‌توانستند وظیفه خود را درباره روستاها به درستی انجام بدهند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: امروز ما واقعاً در روستاها مشکل بزرگ اعتباری نداریم؛ چون سطح و حجم نقدینگی و گردش مالی که در شرکت‌های آب و فاضلاب یکپارچه شده شهری و روستایی در جریان است، فرصتی را به مدیر مربوطه می‌دهد تا در کنار وظایف عمده خود، اقداماتی که برای رفع مشکلات جزئی آب شرب مناطق روستاهایی وجود دارد را عملیاتی کند.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به اصلاح ساختار مدیریتی در اجرای این طرح، گفت: در برخی از نقاط، شبکه‌ها در هم تنیده شده برای مثال در یک منطقه‌ای خط لوله‌ای را آب و فاضلاب شهری احداث کرده اما الان چند روستا نیز به این خط وصل شده اند که اینکار موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها و انسجام و یکپارچگی در احداث تأسیسات آبرسانی شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی چابک‌سازی را از مهم‌ترین اهداف یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر با این اقدام وزارت نیرو در کشور مدیری واحد برای تصمیم گیری‌های استانی حوزه آب داریم و این مهم باعث می‌شود تا تسهیل بسیاری از امورات را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در مجموع از این طرح استقبال شده است، گفت: آنچه قابل مشاهده است، مشکلات روستاها تا الان بسیار زودتر از گذشته برطرف شده و پس از اجرای این طرح، توجه ویژه ای به این مناطق انجام شده است. انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.