تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

۱۱۳ واحد صنفی متخلف در میاندوآب به مراجع قضایی معرفی شدند

  • کد خبر : 17300
  • 16 آبان 1399 - 11:10
۱۱۳ واحد صنفی متخلف در میاندوآب به مراجع قضایی معرفی شدند
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌گفت: در طول یک ماه گذشته ۱۱۳ واحد متخلف در این شهرستان به دادگاه معرفی شده‌ است.

سهراب حیدری با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شهرستان فعالیت روزانه مشاغل را در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای کنترل بیماری کرونا به طور مستمر رصد می‌کنند اظهار داشت: در این مدت چهار هزار و ۸۵۱ مورد بازدید به صورت شبانه‌روزی از واحدهای صنفی این شهرستان‌ که ارتباط مستقیم با سلامت اقشار مختلف جامعه دارد انجام گرفته که بیشتر بازدیدها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.

وی افزود: در پی بازدیدهای بازرسان واحد بهداشت محیط از اماکن عمومی، علاوه بر معرفی ۱۱۳ مورد متخلف به دادگاه، تعداد ۴۸ واحد صنفی نیز به علت توجه نکردن به تذکر کارشناسان بهداشت محیط پلمب شده‌ است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه شاخص فعالیت‌های واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه میاندوآب اجرای طرح تشدید نظارتی در مواقع بحران به ویژه دوران همه‌گیری ویروس کرونا است اظهار داشت: نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌ای میاندوآب با همه امکانات از ابتدای شیوع بیماری کرونا با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و همچنین ارتقای شاخص‌های بهداشتی، مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی را مورد نظارت و کنترل قرار داده‌اند.

حیدری با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید براساس اصول و قواعد لازم رفتار کنیم تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود، اضافه کرد: در غیر این صورت و از طریق ارتباط فرد با فرد و تماس با سطوح آلوده، زنجیره انتقال کرونا قطع نخواهد شد.

وی فاصله‌گذاری اجتماعی را از راهکارهای اصلی قطع انتقال کرونا برشمرد و افزود: رعایت موارد بهداشتی همچون، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، استفاده از لوازم شخصی و رعایت بهداشت فردی نیز در پیشگیری از ابتلا به این ویروس بسیار موثر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ گفت: همچنین فعالیت‌های مشاغل و اصناف مختلفی که آغاز به کار کرده‌اند نیز باید طبق فرآیندی باشد که وزارت بهداشت برای آنها پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای همه روزه به بازرسی این اصناف اعم از اتحادیه‌ها، کارخانجات، میادین دواب، رستوران‌ها، چایخانه ها، مراکز عرضه مواد غذایی، نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت و گاز و باشگاه‌های ورزشی می‌پردازند، ادامه داد: سامانه Salamat.gov.ir سامانه غربالگری و ثبت کرونا است که یک قسمت از این سامانه مربوط به ثبت اطلاعات مشاغل و اصناف است.

حیدری با بیان اینکه اصناف، مشاغل مختلف و تمام خدمات دهندگان باید وارد این سامانه شوند و اطلاعات شخصی و نوع فعالیت خود را مشخص کنند، افزود: این افراد پس از وارد کردن اطلاعات، کد پیگیری برای آغاز فعالیت خود دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.