تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

۱۲۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود

  • کد خبر : 16006
  • 19 مرداد 1399 - 11:38
۱۲۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با تکمیل ۳۰ طرح در حال احداث در سطح استان یک هزار و ۲۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

جلیل جباری در جلسه با اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران کشور که در هتل آریا ارومیه برگزارش شد، با اشاره به افزوده شدن یک هزار و ۲۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان اظهار کرد: اعتبار این طرح بالغ بر هفت تا هشت هزار میلیارد ریال است که سعی می‌شود روند تکمیل این طرح‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر از نظر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در سطح استان اقدامات خوبی انجام شده و با توجه به حمایت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سرمایه‌گذاران این روند نیز بیش از پیش رشد خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: با ارزیابی‌های انجام شده توسط وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این اداره‌کل به همراه چهار استان دیگر کشور رتبه سوم را در بخش گردشگری کسب کرده است.

جباری با استقبال از پیشنهادات اعضا برای رونق گردشگری خاطرنشان کرد:یکی از این پیشنهادات ممنوعیت پذیرش مسافر در مهمانسرا‌های دولتی بود که با جدیت این موضوع پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی تاکنون به هیچ خانه مسافری مجوز داده نشده است و با همکاری نیروی انتظامی نیز با افرادی که خانه‌های شخصی و سوئیت‌ها را به مسافران اجازه دهند، به شت برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در پایان پیشنهاد کرد که کانون تشکل‌های حرفه‌ای جامعه هتلداران کشور تشکیل شود.

رئیس جامعه هتلداران کشور نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش روی هتلداران گفت: در شرایط کرونایی که مسافری در هتل‌ها اقامت ندارد، دستگاه‌هایی مانند امور مالیاتی و تامین اجتماعی نیز فشار مضاعفی بر این قشر وارد می‌کنند.

جمشید حمزه‌زاده تصریح کرد:جامعه هتلداران از دولت انتظار دارد که در شرایط حاضر حمایت‌هایش را افزایش دهد و معافیت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.