تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

۱۴۱ هکتار از اراضی کشت گل محمدی بارور هستند

  • کد خبر : 15148
  • 25 خرداد 1399 - 10:09
۱۴۱ هکتار از اراضی کشت گل محمدی بارور هستند
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به کشت گل محمدی در ۲۷۳ هکتار از اراضی استان، گفت: از این میزان، ۱۴۱ هکتار از اراضی بارور هستند.

رسول جلیلی با اشاره به کشت ۲۷۳ هکتار اراضی بارور و غیربارور گل محمدی در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: ۱۴۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان که زیر پوشش کشت گل محمدی قرار دارد، بارور هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ۱۳۲ هکتار از اراضی نیز سال گذشته به اراضی گل محمدی استان افزوده شده و در حال حاضر غیربارور هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: اواسط فروردین، فصل برداشت این گیاه کم آب‌‌بر، ولی اقتصادی آغاز و تا اواسط تیر ماه ادامه می‌یابد.

جلیلی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از گلزارهای استان ۵۰۸ تن گل برداشت شود که ۲هزار تن آن برای گلاب‌گیری به واحدهای استحصال ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه گل محمدی به صورت گلاب، خشک برای تزئین و مربا مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: انواع محصولات گل محمدی علاوه بر تامین نیاز داخلی، به حوزه خلیج فارس، عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی تخصیص نهال یارانه‌ای و تسهیلات کم بهره به صاحبان گلزارهای استان را از جمله طرح‌های حمایتی جهاد کشاورزی از گل‌کاران استان اعلام کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.